FANDOM

„Ci cholerni debile nigdy się nie odwalą! Jak sobie chcą - dostaną nauczkę.”
— Łukasz o Grupie Czachy
Łukasz jest liderem frakcji Wolność w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Pod rządami Łukasza Wolność stała się jeszcze silniejsza, umacniała i zajmowała strategicznie ważne obszary, takie jak Magazyny Wojskowe czy Bariera. Baza frakcji była dobrze umocniona, snajperzy byli na posterunku strażniczym, a patrole strzegły obwodu bazy. Co więcej, pod rządami Łukasza powstał oddział, na czele którego stał Czapa, chroniący Barierę.

To Łukasz nalegał, że bardzo ważne jest zajmowanie stanowisk w Magazynach Wojskowych. Za czasów Czechowa Wolność zdobyła Bazę Wojskową, pod wodzą Łukasza frakcja zaczęła cieszyć się autorytetem, kompozycja Wolności została częściowo uzupełniona i wkrótce wyprzedziła Powinność. Jednak wystarczające oddalenie od względnie bezpiecznych obszarów, w których Stalkerzy stali się względnie bezpieczni, a fakt, że większość podejść do nich została zablokowana przez garnizony Powinności, doprowadziło do tego, że szeregi Wolności zostały uzupełnione głównie przez osoby o bardzo wątpliwej reputacji. W rezultacie zmieniły się również warunki przyjęcia do Wolności. Według Łukasza Wolność ewoluowała od społeczności Stalkerów, którzy prowadzą wolny styl życia, studiując Zone i szukając sposobu na współistnienie z nią. Jest jednym z założycieli Wolności.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Jest człowiekiem kompetentnym i charyzmatycznym, dzięki czemu idealnie nadaje się do dowodzenia Wolnością.

Łukasza można znaleźć na najwyższym piętrze głównego budynku w bazie Wolności w Magazynach Wojskowych. Zleca Naznaczonemu szereg misji. Wymaga od niego, aby zlikwidował obóz Powinności dowodzony przez Czachę, podczas wykonywania tej misji pomagają mu członkowie Wolności, a ukończenie zapewnia 7000 Rubli i lepszy sprzęt u handlarza Wolności.

Naznaczony może także razem z Czachą i jego ludźmi zaatakować bazę Wolności. Czacha wówczas zleci Naznaczonemu zlikwidowanie snajpera Wolności, a na koniec przystępują do ataku i zabijają Łukasza. Od tego czasu będzie można zinfiltrować zbrojownie Wolności zabierając z niej ciekawe łupy.

Co ciekawe, jeśli Naznaczony zdecyduje się nie zabijać Łukasza, będzie on ciągle dawał te same misje. Dzięki temu zdobędziemy trochę wyposażenia, więc lepiej będzie jak się go oszczędzi.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli Łukasz umrze przed przyjęciem zadania od Powinności dotyczącego ataku na bazę, i jeśli uda im się zabić wszystkich obecnych w bazie, zbiorą się oni w kwaterze głównej i nie wycofają na farmę, tak jak w przypadku zabicia Łukasza podczas zadania.
  • Łukasz jest chroniony przez dwóch ekspertów w Egzoszkieletach Wolności. Warto zauważyć, że spośród trzech ekspertów w Egzoszkieletach, jeden chroni wejście do bazy, a pozostali dwaj chronią Łukasza, co sugeruje strach przywódcy Wolności przed utratą życia.
    • We wczesnych kompilacjach strażnik Bazy Wolności mógł opowiedzieć o pewnym Najemniku, który prawie zabił Łukasza. Być może to jest właśnie powód.
  • Pod stopami Łukasza leży PMm w idealnym stanie.
  • Czasami pojawia się w rankingu 20 najlepszych stalkerów.
  • Prawdopodobnie miał się pojawił w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Dowodem na to jest znaleziony w archiwach gry model członka Wolności z twarzą Łukasza. Jednak ten model nigdy nie został użyty.
  • W wyniku błędu można zabić Łukasza bez żadnych konsekwencji. Aby to zrobić, wystarczy podejść do niego i uderzyć go nożem. Ta sama metoda działa ze strażnikiem magazynu Wolności.
  • W przypadku ataku na bazę kuca i celuje w ścianę, jeden z jego ochroniarzy zajmie pokój naprzeciwko, a drugi ochroniarz pomieszczenie z dziurą w ścianie, a strażnik arsenału kucnie obok schodów na drugim piętrze.
  • We wczesnych wersjach był pilnowany przez trzech ochroniarzy: Kapetsa, Manowara i Kąta. Co ciekawe, model jednego z nich jest używamy przez Pawlika.
  • Prawie nigdy nie wychodzi z bazy, aby walczyć z wrogami, którzy zaatakowali bazę, podobnie jak jego ochroniarze.
  • Mimo neutralnego stosunku do Najemników, wciąż szuka sposobu zniszczenia ich obozu, zlokalizowanego w północno-zachodniej części Magazynów Wojskowych.
  • Model Łukasza został zaczerpnięty od Victora Marchevsky'ego, twórcy gry S.T.A.L.K.E.R, który przedstawił grę z większością anomalii i mutantów. Imię lidera Wolności również odnosi się do Marchevskiego - jego drugim imieniem jest właśnie Łukasz.

Galeria Galeria Edytuj