FANDOM

Święty (rus. Cвятой, uk. Cвятий) to usunięta postać planowana w S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Święty był członkiem Świadomości-Z, zaangażowanej w utworzenie Zony. W pewnym momencie uciekł od nich i aktywował zaawansowaną instalację psioniczną, nazwaną później popularnie Mózgozwęglaczem. Nie jest jasne dlaczego to zrobił, ale prawdopodobnie chciał zemścić się na swoich byłych kolegach, napromieniowując ich. Nie przemyślał jednak tego co robi i promienowanie psioniczne wpłynęło również na niego. W przeciwieństwie do innych siła psioniczna nie osłabiła go, a dała mu nadnaturalne zdolności. Pozwalała mu uzyskać kontrolę nad mutantami w całej Zonie, a on sam zaszył się w podziemnym bunkrze niedaleko instalacji. W końcu zaczęły krążyć o nim legendy w społeczności Stalkerów i uzyskał pseudonim "Święty".

CharakterystykaCharakterystykaEdytuj

Striełok po wyłączeniu Mózgozwęglacza miał zauważyć uciekającą z Radaru postać. Po dogonieniu go, Święty w obawie o swoje życie opowiedział Striełokowi całą historię Zony, Świadomości-Z i o jej przyszłych celach. Podczas opowieści przenosił protagonistę w stan swego rodzaju hipnozy psionicznej, pokazując mu jak to wszystko wyglądało na własne oczy. Nie ustalono co miało dziać się potem, chociaż po opisie zadania w dokumentach ("wyłącz psi-emiter, zniszcz Świętego") można wnioskować, że miał zostać zabity przez Striełoka po wyjściu ze stanu hipnozy. Z postaci dosyć szybko zrezygnowano, bo po zaledwie miesiącu.