FANDOM

Żaba to postać wycięta z gry S.T.A.L.K.E.R: Cień Czarnobyla.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Żaba to handlarz z Wioski Kotów o bardzo złej reputacji. Stalkerzy za nim nie przepadają, ale są zmuszeni z nim współpracować bo jest jedynym handlarzem w okolicy. Mieszka w piwnicy jednego z domów w Wiosce Kotów. Ma nieprzyjemny i złośliwy charakter. Nosi biały podkoszulek i dżinsowe spodnie. Nie ma lewej dłoni, a jej czubek owinięty jest w czarny materiał. Ma problemy z poruszaniem się z powodu bardzo koślawych nóg. Był wyposażony w Chasera 13, którego wyciągał za każdym razem kiedy Gracz do niego podszedł.

  • Na drzwiach do piwnicy znajdował się napis "Żaba to chciwy osioł".
  • W Czystym Niebie bandyta Ząb wspomina i cytuje stalkera imieniem Żaba. Być może jest to easter egg.
  • Stalkerzy o losowych pseudonimach w grze mieli opowiadać historię o nowicjuszach, których Żaba wysłał na śmiertelne niebezpieczne misje. Nie wielu z nich powróciło.
  • Był prototypem Sidorowicza.

Literatura LiteraturaEdytuj

  • W książce "Naznaczony przez Zonę" Hemul wspomina, że bardzo długo targował się o coś z Żabą.
  • W książce "Marzenie pokonania" jest wspominany przez Gupiego, który mówi Naukowcom, że woli sprzedać dziwny artefakt, który znalazł Żabie ponieważ będzie to dla niego bardziej korzystne.