FANDOM

„Ci debile nie potrafią człowieka nawet przeszukać. A co tam, bierz! W końcu ocaliłeś mi życie.”
Żwawy (rus. Шустрый / Shustryi, ang. Nimble) to Stalker występujący we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Żwawy może uważać się za szczęściarza, w swojej karierze Stalkera mnóstwo razy oszukiwał przeznaczenie, unikając śmierci w Zonie. Przetrwał on zagładę Czystego Nieba, uratował się z rąk Bandytów, którzy go porwali, aż w końcu zajął się sprzedażą uzbrojenia oraz kombinezonów z najwyższej półki. Stalker ten zawdzięcza swój przydomek temu, że jest praktycznie niewidzialny i autentycznie niezbędny. W jego przypadku bycie niezauważalnym to atut, który potrafi on wykorzystać na swoją korzyść, co w połączeniu z szeroką gamą jego umiejętności pozwala mu wychodzić cało z każdej opresji. Przed wyruszeniem do centrum Zony, Żwawy pracował dla Sidorowicza, od którego nauczył się w jaki sposób robić interesy, zdobywać kontakty i rozszerzać wpływy, co później pozwoliło mu samemu zostać renomowanym handlarzem. Stalker osiadł w Skadowsku, który stał się jego główną siedzibą.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

CNM Czyste Niebo Edytuj

W prologu serii Żwawy był jednym z członków Czystego Nieba oraz asystentem Lebiediewa i jednym z przewodników. Ze względu na niewielką ilość przewodników w frakcji często działa przez kilka dni, dlatego stale śpi na stołku przed biurem Lebiediewa. Ponadto zajmuje się zbieraniem i sprzedawaniem informacji o schowkach na Wielkich Bagnach. Można wykupić od niego namiary na ok. 15 schowków, ceny są zróżnicowane i zaczynają się od kilkuset Rubli, na kilku tysiącach kończąc. Zna sytuację taktyczną Czystego Nieba na bagnach, instruuje on także głównego protagonistę, Najemnika Szramę, o Wojnie Frakcji i wszystkich jej aspektach oraz samym Czystym Niebie, jego celach oraz charakterystyce. Poza tym nie pełni on żadnej istotnej roli, nie bierze udziału w pościgu za Striełokiem, dzięki czemu ratuje swoje życie, gdyż wszyscy obecni tamtego dnia członkowie Czystego Nieba zostali zneutralizowani przez trzecią wielką emisję.

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części serii główny bohater - Naznaczony, spotyka Żwawego w Kordonie. Po zniszczeniu Czystego Nieba udał się do Kordonu, aby się wzbogacić, gdzie rozpoczął on pracę dla wpływowego handlarza, Sidorowicza, realizując dla niego różne zlecenia. Jego najważniejsze zadanie wiązało się ze zdobyciem dokumentacji na temat Mózgozwęglacza z Bazy Wojskowej w Agropromie, misję tę miał wykonać razem z Tolikiem oraz innym, nieznanym Stalkerem. Grupa wpadła jednak w zasadzkę Bandytów niedaleko mostu w Kordonie, w konsekwencji czego tylko Żwawy przeżył. Główny bohater musi odzyskać od Żwawego pendrive z danymi, który miał przy sobie. Po pewnym czasie grupa Pietruchy, wraz z Naznaczonym, pokonuje Bandytów i ratuje Żwawego. Stalker, w zamian za uratowanie życia, daje Naznaczonemu namiary na schowek oraz pendrive dla Sidorowicza. Po wszystkim udaje się do Wioski Kotów gdzie przebywa do końca gry.

ZP Zew Prypeci Edytuj

W trzeciej części serii Żwawy po wyłączeniu Mózgozwęglacza udał się do centrum Zony gdzie osiadł na Skadowsku w Zatonie, jest samodzielnym handlarzem, spektrum jego zainteresowań leży w rzadko spotykanych i unikalnych przedmiotach, można u niego dostać uzbrojenie najlepszej jakości, niedostępne u nikogo innego takie jak: SVUmk-2 należący wcześniej do Maksa, pistolet Wilczarza - Marsz, a także uzbrojenie z nieudanej ekspedycji ONZ. Jak sam twierdzi to dzięki współpracy z Sidorowiczem postanowił otworzyć własny biznes, doświadczenie w branży pozwoliło mu zbudować sporą siatkę kontaktów zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz Zony. Wspomina on także bohaterowi o jednym ze swoich dawnych druhów - Nowikowie, który również ocalał z katastrofy Czystego Nieba. Swego czasu obaj pracowali dla tej frakcji, zanim uległa ona całkowitemu rozpadowi. Jest związany z zadaniem "Reputacja", w którym Sęk oskarża go o kradzież broni.

AsortymentEdytuj

Oferta Żwawego obejmuje najlepsze rodzaje broni automatycznej, snajperskiej oraz materiałów wybuchowych i kombinezonów, dodatkowo ma on wiele typów amunicji oraz dodatki do broni. Ma to jednak swoją cenę, uzbrojenie oraz opancerzenie dostępne u Żwawego jest bardzo kosztowne, można również kupować określone rodzaje broni na zamówienie, wtedy potrzebuje on z reguły kilku dni czasu, aby zdobyć towar. W przypadku złożenia zamówienia Żwawy pobiera kwotę wymaganą do zakupu broni, po czym zwraca nadwyżkę.

Oferta Żwawego
Typ Model Cena Nadpłata
Pistolety 3500RU 700RU
Strzelby 10000RU 2000RU
Karabiny szturmowe 20000RU 4000RU
Broń Snajperska 20000RU 4000RU
Kombinezony
  • 40000RU
  • 30000RU
  • 60000RU
  • 8000RU
  • 6000RU
  • 12000RU

Powiązane zadania Edytuj

  • Mimo iż akcja Czystego Nieba toczy się przed wydarzeniami z Cień Czarnobyla, to w prologu Żwawy ma rangę Doświadczony, a w pierwszej części, która fabularnie następuje później - rangę Kot.
  • Żwawy to jedna z dwóch postaci, które fizycznie występują we wszystkich częściach serii. Drugą postacią jest Striełok.
  • W każdej części ma inny głos.
  • To jedyny handlarz w serii, który prosi o zaliczkę.
  • Co ciekawe, w każdej części zawsze pojawia się na początku gry.
  • W Cieniu Czarnobyla jeżeli zadanie polegające na zdobyciu Kurtki Kolczej zostało przyjęte, to po zdobyciu jej należy wyrzucić ją przy Żwawym i rozpocząć z nim rozmowę. W oknie dialogu pojawi się replika ukończenia zadania, jednak zadanie nie zostanie uznane za ukończone, a Naznaczony nie otrzyma nagrody.
  • Warto zauważyć, że po uratowaniu z rąk Bandytów, Żwawy nie staje się przyjacielem Naznaczonego, ale pozostaje neutralny.
  • Wygląda na to, że Bandyci w ogóle nie przeszukali Żwawego, gdyż w jego ekwipunku znajduje się pistolet. Być może jest to błąd twórców gry lub Żwawy mógł mistrzowsko go ukryć, ale nie miał czasu lub odwagi by go użyć. Sam Żwawy stwierdza, że Bandyci, którzy go schwytali, nie umieją nikogo porządnie przeszukać.

Literatura Literatura Edytuj

  • W książce Dimitrija Sillova "Prawo Najemnika" sprzedaje on pistolet Alpine Snajperowi, a tym samym pomaga włamać się do Zony.

Galeria Galeria Edytuj