FANDOM

.45 ACP (Kaliber .45, Automatic Colt Pistolto amunicja pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

HistoriaEdytuj

Amunicja .45 ACP to naboje produkcji amerykańskiej, na początku XIX wieku stanowiły regulaminową amunicję w armii USA. Preferowano te pociski przede wszystkim z uwagi na ich siłę obalającą, dodatkowo przygotowane one były dla jednego z najlepszych pistoletów w historii, Colta 1911. Z czasem jednak ten model amunicji został wyparty przez 9x19mm, który wyróżniał się wyższą prędkością wylotową pocisków. Naboje .45 ACP nadal są używane w służbach mundurowych wielu krajów, nie są jednak tak popularne jak 9x19mm, które je zastąpiły.

CharakterystykaEdytuj

.45 ACP to naboje posiadające dużą siłę obalającą. Wykorzystywane są przez pięć standardowych pistoletów, a także pięć unikalnych. Pistolety korzystające z tej amunicji będą bardzo skutecznie przebijały kombinezony, sprawdzą się takż w starciach z mutantami. W trakcie rozgrywki można je kupić u niektórych handlarzy, razem z uzbrojeniem do którego pasują. Podczas rozgrywki można znaleźć także wiele wiele schowków w niemal każdym regionie Zony, w których można znaleźć ten rodzaj pocisków. 

Warianty amunicji .45 ACPEdytuj

Kompatybilne uzbrojenieEdytuj

  • W plikach gry amunicja ta jest wymieniona jako ammo_11.43x23mm, co może nieco dezorienotwać każdego, kto zajmuje się modyfikowaniem plików gry.
  • .45 ACP posiada podobną teksturę co 9x19mm FMJ.
  • 50 pocisków tego kalibru waży 0,30 kg.
  • Cena pomiędzy pierwszymi dwoma częściami serii a ostatnią bardzo mocno się różni.