.45 ACP FMJ (Kaliber .45Automatic Colt Pistol[1]) to amunicja pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

CharakterystykaEdytuj

W porównaniu do standardowego odpowiednika, wersja FMJ jest w całości pokryta metalowym poszyciem, podczas gdy zwykła wersja tych pocisków ma końcówkę wystającą z metalowego poszycia (tzw. "płaszcza"). Ten rodzaj amunicji charakteryzuje się swoją niezawodnością oraz większą siłą przebicia, a także większym ciężarem. Budowa pocisku powoduje, że prędkość wylotowa jest mniejsza, przez co broń korzystająca z tej amunicji nie sprawdza się już tak dobrze na dłuższych dystansach, jednakże nie ma sobie równych na małych przestrzeniach [2].

Dzięki ulepszonemu poszyciu pocisk ten lepiej penetruje kombinezony i zadaje większe obrażenia, także celom bardziej opancerzonym, warto zaznaczyć, że w związku z tymi korzyściami mankametem może okazać się zwiększona cena i zawodność w walce na większych dystansach, posiadając broń wyposażoną w tę amunicję należy podejść możliwie jak najbliżej celu.

.45 ACP FMJ mają większą siłę obalającą niż pozostałe naboje pistoletowe, szczególnie 9x18mm oraz 9x19mm, które nie nadają się przeciwko opancerzonym celom. Z drugiej strony, mniejsze kalibry lepiej nadają się do broni wytłumionej, sprawdzą się także lepiej na średnich i długich dystansach, amunicja .45 ACP FMJ przeznaczona jest do większych i cięższych pistoletów, do atakowania celów znajdujących się blisko. Z amunicji tej korzysta w serii gier pięć pistoletów. 

Kompatybilne uzbrojenieEdytuj

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Standardowy nabój do pistoletów Kora-919 i SIP-t M200. Ma klasyczny rdzeń i pocisk pełnopłaszczowy.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Podstawowy nabój FMJ kalibru .45. Używany w pistoletach Kora-919 i SIP-t M200..”

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Naboje pełnopłaszczowe kalibru .45 cieszą się popularnością od ponad stu lat, co zawdzięczają dużemu ciężarowi kuli i stosunkowo małemu ładunkowi miotającemu. Skutkuje to tym, że pocisk jest relatywnie wolny, ale bardzo precyzyjny i zapewnia znaczną moc obalającą.”

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

  • Do znalezienia w schowkach na Wysypisku.
  • W Kordonie oferuje je Sidorowicz.
  • Sprzedaje je Aszot w późniejszych etapach rozgrywki.
  • Dostepna w schowkach w Agropromie.

ZP Zew PrypeciEdytuj

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • W grze, pudełko tej amunicji ma oznaczenie "525 Grn. M.C. Solid Bullets". Napis ten można znaleźć na większości pudełek wojskowej amunicji. 
  • Pudełko .45 ACP FMJ posiada taką samą teksturę jak 9x19mm.
  • Cena tej amunicji mocno się zmieniała w każdej części, szczególną różnicę można dostrzec w części trzeciej, gdzie jest znacznie droższa niż w poprzednich częściach serii.
  • Jest to jedna z najskuteczniejszych amunicji pistoletowych dostępnych w grze.
  • Amunicja ta świetnie sprawdza się w walce przeciwko mutantom, jeśli użyje się jej w pistoletach o dużych obrażeniach, jak np. Orzeł Stepowy.

PrzypisyEdytuj

  1. Najpopularniejszy rodzaj pocisku stosowanego w amunicji strzeleckiej – pocisk pełnopłaszczowy (Full Metal Jacket - pocisk pełnopłaszczowy, Full Metal jako "pełny" , Jakcet od słowa "płaszcz")
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/.45_ACP