FANDOM

45 ACP Hydroshock to amunicja pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

CharakterystykaEdytuj

Hydroshock to pociski posiadające metalową wkładkę w środku, dzięki czemu mają one bardzo wysokie właściwości przebijające. Amunicja ta jest pod każdym względem lepsza niż standardowe .45 ACP FMJ. Głowica pocisku posiada specjalne nacięcia oraz wklęsłą końcówkę, dzięki czemu po trafieniu w cel pocisk rozpada się, a wewnętrzny, metalowy wkład przedziera się przez kolejne warstwy kombinezonu.

Pociski te zadają bardzo wysokie obrażenia celom nieopancerzonym, a także mają dwukrotnie większą siłę przebicia, w stosunku do swoich odpowiedników, zarówno w przypadku celów lekko jak i ciężko opancerzonych. Dodatkowo, waga pocisków zmniejszyła się w stosunku do ich standardowej wersji, dzięki czemu po oddaniu strzału opór powietrza jest mniejszy, zwiększa się również zasięg.

Największą wadą amunicji Hydroshock jest jej bardzo ograniczona dostępność oraz cena. Jest to jeden z najtrudniejszych do zdobycia rodzajów amunicji pistoletowej, można ją kupić u niektórych handlarzy, ale cena jest nawet kilkukrotnie większa niż standardowych pocisków .45 ACP. Najczęściej jedynym sposobem na jej zdobycie może być zabranie jej właścicielom broni, które korzystają z tego rodzaju amunicji.

Kompatybilne uzbrojenieEdytuj

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Ulepszony nabój Hydro-Shock dla pistoletów Kora-919 i SIP-t M200. Ma pocisk z wgłębieniem czubkowym o dużej mocy obalającej.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Ulepszony nabój Hydro-Shock do pistoletów Kora-919 i SIP-t M200. Zawiera wydrążony pocisk o dużej mocy obalającej.”

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Te niezwykłe naboje ACP kalibru .45 to okryte płaszczem, kule z miękkim czubkiem i rozszerzającą się pustą częścią i stalowym rdzeniem, które łączą w sobie zarówno wady, jak i zalety pełnopłaszczowych, ekspansywnych kul z miękkim czubkiem oraz naboi przeciwpancernych.”

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

  • W tej części serii pociski hydroshock są jeszcze trudniejsze do znalezienia, niż w poprzedniej części. Głównie z uwagi na fakt, że nie oferuje ich żaden handlarz.
  • Możne je otrzymać od Leśnika, po wykonaniu dlań zadania, polegającego na rozprawieniu się z Renegatami w Czerwonym Lesie.
  • Może je znaleźć również w schowkach rozlokowanych w Kordonie, Magazynach Wojskowych oraz Wysypisku.
  • Jedno pudełko jest do znalezienia przy żurawiu w fabryce w Jantarze.
  • W Agropromie, schowek w busie.

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Niektóre schowki mogą zawierać dosyć duże ilości tej amunicji (nawet do 100szt).
  • Hawajczyk oferuje je na sprzedaż, szczególnie w późniejszych etapach rozgrywki i wykonaniu kilku zadań dla Powinności lub Wolności.
  • Czasami można je kupić od Sowy w Skadowsku, w Prypeci natomiast pociski hydroshock można otrzymać od Kirillowa.
  • Niekiedy można je znaleźć przy NPC, którzy używają broni wykorzystującej ten rodzaj amunicji.
  • W Zatonie, w zakładzie utylizacji odpadów można znaleźć 50 takich pocisków.
  • W tunelu Prypeć-1 w jednym z pojazdów ciężarowych.

  • Amunicja ta ma tekstury podobne do wkładów 9x19mm FMJ.
  • Na pudełku widać malowanego tygrysa.
  • To najtrudniej dostępna amunicja pistoletowa.
  • Hydroshock to najskuteczniejsza amunicja kalibru .45.
  • W połączeniu z najlepszymi pistoletami, amunicja hydroshock idealnie nadaje się zwalczania nawet rzadziej spotykanych mutantów.
  • To najdroższy ze wszystkich dostępnych wariantów amunicji .45ACP.