S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki

5,45×39mm 7N10 PP (FMJ) to amunicja pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

Opis[]

5.45x39mm 7N10 PP to pocisk umieszczony w powłoce wykonanej z plastycznego stopu metali, posiadający ołowiany rdzeń. Płaszcz pocisku nie ulega zniekształceniom (nie nadtapia się z powodu wysokiej temperatury podczas oddawania strzału), dzięki czemu nabój tego rodzaju posiada większe możliwości przebijające oraz dalszy dystans, z uwagi na większą prędkość wylotową.

Używanie 5,45x39mm jest na tyle efektywne, że niektórzy technicy oferują modyfikacje broni, które umożliwią używanie tej amunicji broniom, które fabrycznie były przystosowane do nabojów innego kalibru. Dodatkowo, cena jest zaskakująco przystępna jak na amunicję tej klasy, co powoduje, ze stalkerzy chętnie jej używają.

Kompatybilna broń[]

Opis w grze[]

SoC.png Cień Czarnobyla[]

„Standardowy nabój do karabinów szturmowych Akm 74/2, Akm 74/2U oraz Obokan. Klasyczny rdzeń i pełnopłaszczowy pocisk.”

CNM.png Czyste Niebo[]

„Standardowy nabój do karabinów automatycznych państw Układu Warszawskiego. Używany w karabinach szturmowych Akm 74/2U, Akm 74/2 i AC96/2.”

ZP.png Zew Prypeci[]

„Ulepszone wojskowe naboje przeciwpancerne 5.45x39 7H10 używane w karabinach automatycznych w krajach Układu Warszawskiego. Dzięki zmniejszonemu odrzutowi i o sto metrów dłuższemu dystansowi rażenia są bardziej precyzyjne niż naboje kalibru 7.62,”

Występowanie[]

SoC.png Cień Czarnobyla[]

CNM.png Czyste Niebo[]

ZP.png Zew Prypeci[]

  • Można kupić u Sowy w Skadowsku.
  • Żwawy sprzedaje ten rodzaj amunicji.
  • Handlarze większości frakcji oferują na sprzedaż te pociski.
  • Niektórzy bardziej doświadczeni stalekrzy oraz Wojskowi mają je przy sobie.

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Skrót PP w nazwie oznacza Povishennaya Probivaemost (ang Enhanced Penetration, pol. Ulepszona Penetracja), co jest odniesieniem do bardzo dobrych właściwości przebijających tej amunicji.
  • Skór FMJ w nazwie oznacza Full Metal Jacket, co jest odniesieniem do metalowego poszycia (tzw. płaszcza), który otacza rdzeń pocisku.
  • Opisy w PDA dla tego wariantu pocisków są takie same jak dla ich standardowych odpowiedników, mimo iż różnią się one parametrami.
Advertisement