FANDOM

5,56×45mm SS109 to amunicja pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Amunicja 5,56x45 jest kompatybilna z uzbrojeniem NATO i powszechnie dostępna w Zonie. Cenowo nie odbiega zbyt bardzo od popularniejszej 5,45x39mm, dlatego też jest często wykorzystywana przez stalkerów z wszystkich frakcji. Najczęściej amunicję tę posiadają Najemnicy, który przybyli do Zony z zewnątrz. Jednak w każdej frakcji można napotkać osoby, korzystające z broni wykorzystującej ten rodzaj amunicji. Naboje te gwarantują niezłą skuteczność zarówno w trakcie walk z innymi stalkerami jak i mutantami. Naboje tego kalibru najlepiej sprawdzają się w starciach z lekko i średnio opancerzonymi przeciwnikami, jeśli przeciwnik dysponuje Egzoszkieletem może być konieczna zmiana amunicji, na któryś z ulepszonych wariantów tego kalibru. Każda wersja 5,56x45mm jest dostępna w Zonie, niestety unikalne wersje tej amunicji mogą nie być tak łatwo dostępne jak podstawowy wariant. W serii gier amunicja ta umieszczona jest w pudełkach po 30 nabojów.

Opis w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Standardowy nabój NATO powszechnie znany w swej belgijskiej wersji, SS109. Używany do karabinów szturmowych IL 86, TRs 301, SGI 5k, GP 37 oraz FT 200M.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Standardowy nabój NATO znany powszechnie pod belgijskim oznaczeniem SS109. Używany w karabinach automatycznych IL 86, TRs 301, SGI 5k, GP 37 i FT 200M.”

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Standardowe naboje NATO 5.564x5 zaprojektowane specjalnie do precyzyjnego ostrzału automatycznego. Ponieważ są wzorowane na amunicji myśliwskiej, posiadają dobre parametry balistyczne. Powszechnie znane pod symbolem SS109”

Kompatybilne bronieEdytuj

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

  • Rzadko może sprzedawać je Susłow, w późniejszych etapach rozgrywki.
  • Niektórzy bardziej doświadczeni stalkerzy mają ją przy sobie.
  • Handlarze większości frakcji mają tę amunicję w swojej ofercie.
  • Niekiedy amunicja ta oferowana jest jako część nagrody za wykonywanie zadań.
  • Czasami można znaleźć tę amunicję w schowkach.

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Bohater może otrzymać te amunicję w Skadowsku od Żwawego oraz Sowy.
  • Także w Stacji Janów jest możliwość jej kupienia od Hawajczyka.
  • Podobnie jak w poprzednich częściach serii, amunicja 5,56x45mm jest bardzo popularna i często wykorzystywana przez stalkerów z większości frakcji. 

  • Najemnicy oraz Wolność najczęściej korzystają z tego rodzaju amunicji oraz kompatybilnych z nią broni.
  • Spośród handlarzy w pierwszej części serii, Barman posiada największe ilości tej amunicji na sprzedaż.
  • Z dwóch dostępnych wariantów tej amunicji, SS109 jest najpowszechniejszy.