7.62x54mm to amunicja pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

Informacje ogólneEdytuj

Jest to amunicja przeznaczana do karabinów snajperskich, jeden z wariantów można wykorzystać przy karabinie maszynowym. Amunicja 7N1 używana jest w broni snajperskiej, jak SVDm-2 lub SVUmk-2 i uchodzi za podstawowy rodzaj pocisków stosowanych w karabinach snajperskich, co nie oznacza, że jej parametry są przeciętne. Amunicja ta gwarantuje bardzo wysokie obrażenia, połączone z niskim oporem powietrza, a z uwagi na swoją budowę, prędkość wylotowa pocisku jest bardzo wysoka, dzięki czemu gwarantują one daleki zasięg efektywnego strzału. W pierwszej części serii pociski te pakowane były po dziesięć sztuk, w drugiej i trzeciej po trzydzieści. W trzeciej części serii naboje 7N1 nie występują w grze, choć można znaleźć w plikach gry zarówno ich ikony jak i modele.

Amunicja 7N14 cechuje się dużą siłą przebicia oraz wysokimi obrażeniami, jest kompatybilna z karabinami SVUmk-2 oraz SVDm-2. W porównaniu do swojego standardowego odpowiednika - 7.62x54mm 7N1 zapewnia większą siłę przebicia. Podobnie jak inne pociski tej klasy, generują one niewielką eksplozję zaraz po uderzeniu w cel. W pierwszej części serii występuje w pudełkach po dziesięć pocisków, w trzeciej części natomiast jest pakowana po trzydzieści sztuk. Nie należy ona do najtańszych i nie każdy handlarz ją posiada, dlatego też najlepiej zaopatrzyć się w duży zapas tej amunicji u handlarza, który dysponuje kompatybilną bronią.

Wariant PP jest to unikalny wariant amunicji kalibru 7.62x54mm przeznaczony dla karabinu RP-74. Pociski te charakteryzują się bardzo dobrymi parametrami, zapewniają wysoki poziom obrażeń, jakie można zadać z ich użyciem, sprawdzają się bardzo dobrze w przypadku każdego rodzaju przeciwników, tak ludzi jak i mutantów. Amunicja tego kalibru nadawała do karabinów snajperskich, PP jednak, z uwagi na specyficzną budowę nie możne zostać w nich zastosowana.

Wersja BP ma najwyższy współczynnik zadawanych obrażeń spośród wszystkich pocisków snajperskich spotykanych w serii S.T.A.L.K.E.R. Cechują ką daleki zasięg, wysoka prędkość wylotowa pocisku oraz bardzo efektywne przeszywanie pancerza, jest ona wskazana do walki z najtrudniejszymi przeciwnikami, jest w stanie przebić praktycznie każdy kombinezon.

Warianty amunicji 7.62x54mmEdytuj

Kompatybilne bronieEdytuj

Ciekawostki CieakwostkiEdytuj

  • Skrót PP w nazwie oznacza Povishennaya Probivaemost ("Enhanced Penetration"), nawiązuje do to bardzo dobrych właściwości przebijających tych pocisków.
  • To największy kaliber amunicji dostępnej do broni palnej w serii.