FANDOM

7.62×54mm 7N1 to amunicja pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Amunicja 7N1 używana jest w broni snajperskiej, jak SVDm-2 lub SVUmk-2 i uchodzi za podstawowy rodzaj pocisków stosowanych w karabinach snajperskich, co nie oznacza, że jej parametry są przeciętne. Amunicja ta gwarantuje bardzo wysokie obrażenia, połaczone z niskim oporem powietrza, a z uwagi na swoją budowę, prędkość wylotowa pocisku jest bardzo wysoka, dzięki czemu gwarantują one daleki zasięg efektywnego strzału. W pierwszej części serii pociski te pakowane były po dziesięć sztuk, w drugiej i trzeciej po trzydzieści. W trzeciej części serii naboje 7N1 nie występują w grze, choć można znaleźć w plikach gry zarówno ich ikony jak i modele.

Kompatybilne uzbrojenieEdytuj

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Tania wersja naboju do karabinów snajperskich SWDm 2 oraz SWUmk2.”

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Naboje kalibru 7.62 do karabinu snajperskiego, wyposażone w stalowy element przebijający zaprojektowany specjalnie do SWD. W przeciwieństwie do amunicji karabinów maszynowych, 7H1 charakteryzuje się silnym skupieniem i znakomitą zdolnością penetracji.”

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

  • W pierwszej części serii amunicję tę posiada niemal każdy NPC wyposażony w karabin snajperski.
  • W późniejszych etapach rozgrywki sprzedaje je Sidorowicz.
  • Dużo amunicji 7N1 można znaleźć przy stalkerach Monolitu, Powinności oraz Wolności, szczególnie w Prypeci, a także Czerwonym Lesie.
  • Na sprzedaż oferuje je Barman, w późniejszych fazach rozgrywki. 
  • Handlarze Wolności i Powinności mają tę amunicję.

CNM Czyste NieboEdytuj

  • Profesor Sacharov niemal zawsze oferuje ją na sprzedaż.
  • Sidorowicz w późniejszych etapach sprzedaje tę amunicję. 
  • Handlarze Wolności oraz Powinności mają ją w swojej ofercie.
  • Istnieje możliwość odnalezienia 7N1 w schowkach, na które trzeba znaleźć bądź wykupić namiary.

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Można kupić u Sowy w Skadowsku.
  • Żwawy oferuje je na sprzedaż.
  • NPC uzbrojeni w karabiny snajperskie mają przy sobie tę amunicję.
  • Naboje te są wydawane w Pralni przez Kiryłowa.

  • Skuteczność tej amunicji przedstawiona w grze jest niższa niż w rzeczywistości.
  • Jest to jeden z najstarszych kalibrów stosowanych w wojskowości, Naboje te używane sa nieprzerwanie od 127 lat.
  • Jest to jeden z największych kalibrów występujący w serii gier.
  • Na modelu opakowania, jeśli przyjrzeć się bliżej, jest napisane: SVD (m2), SVU-AS (Mk2), a także PCM (RP-74), chociaż PCM (RP-74) nie używa tej amunicji.