FANDOM

7.62×54mm BP to amunicja występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

OpisEdytuj

Amunicja ta ma najwyższy współczynnik zadawanych obrażeń spośród wszystkich pocisków snajperskich spotykanych w serii S.T.A.L.K.E.R. Cechują ką daleki zasięg, wysoka prędkość wylotowa pocisku oraz bardzo efektywne przeszywanie pancerza, jest ona wskazana do walki z najtrudniejszymi przeciwnikami, jest w stanie przebić praktycznie każdy kombinezon. Pocisk tego typu po uderzeniu w cel generuje mikro-eksplozję i jest bardzo skuteczny w przypadku każdego rodzaju przeciwników, trafienie w głowę z broni używającej tej amunicji zawsze kończy się śmiercią oponenta. W pierwszej części serii naboje te pakowane były w pudełkach po dziesięć sztuk, w drugiej części serii występują w opakowaniach mieszczących trzydzieści pocisków.

Kompatybilne uzbrojenieEdytuj

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Nabój z przeciwpancernym pociskiem do karabinów snajperskich SWDm 2 oraz SWUmk2.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Tani nabój kalibru 7.62 do karabinów maszynowych. Ze względu na konstrukcję nie nadaje się do użycia w karabinach snajperskich, więc jest używany tylko w karabinie maszynowymi RP-74.”

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

  • Przy odrobinie szczęścia można znaleźć ją przy zwłokach stalkerów, wyposażonych w broń kompatybilną z tym rodzajem nabojów, najczęściej jednak mają oni przy sobie standardową wersję tej amunicji.
  • Jedno pudełko jest w Laboratorium X-16.
  • W Jantarze można znaleźć od trzech do pięciu pudełek tej amunicji.
  • Schowek SoC W schowkach

CNM Czyste NieboEdytuj

  • Amunicja BP 7,62x54 mm została częściowo wprowadzona do Czystego Nieba. Podczas gdy amunicja ma własny model pudełka, dzieli się nazwą i opisem z pociskami PP o wymiarach 7,62 x 54 mm. Amunicja nie jest kompatybilna z żadną bronią i dlatego nie służy niczemu. Zgodnie z plikami z gry, jest to identyczny z amunicją 7N2x54mm 7N14 pod względem wydajności.

PrzypisyEdytuj

  1. Początkowo amunicja ta miała nie pojawiać się w ogóle w drugiej części serii i faktycznie pojawiła się choć nie w pełnym wydaniu. Posiada ona model pudełka oraz pocisków, a także taki sam opis i nazwę jak amunicja 7.62x54mm PP, nie jest jednak kompatybilna z żadną bronią. W kwestii efektywności, z informacji zawartych w plikach gry wynika, że amunicja ta ma takie same parametry jak 7.62x54mm 7N14.