FANDOM

7.62x54mm PP to amunicja występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Jest to unikalny wariant amunicji kalibru 7.62x54mm przeznaczony dla karabinu RP-74. Pociski te charakteryzują się bardzo dobrymi parametrami, zapewniają wysoki poziom obrażeń, jakie można zadać z ich użyciem, sprawdzają się bardzo dobrze w przypadku każego rodzaju przeciwników, tak ludzi jak i mutantów.  Amunicja tego kalibru z reguł nadawała do karabinów snajperskich, PP jednak, z uwagi na specyficzną budowę nie możne zostać w nich zastosowana. Naboje te są kompatybilne jedynie z karabinem maszynowym RP-74. Amunicja ta pakowana jest w dużych pojemnikach, po 100szt w każdym. Nie jest zbyt powszechna w Zonie, większość handlarzy jej nie posiada w początkowych etapach rozgrywki, dopiero później niektórzy z nich mogą zaoferować wersję PP na sprzedaż. 

Kompatybilne uzbrojenieEdytuj

Opisy w grzeEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

„Tani nabój kalibru 7.62 do karabinów maszynowych. Ze względu na konstrukcję nie nadaje się do użycia w karabinach snajperskich, więc jest używany tylko w karabinie maszynowymi RP-74.”

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Tanie naboje 7.62 do karabinu maszynowego. Nie nadają się do karabinów snajperskich, są więc używane tylko w karabinach maszynowych RP-74.”

WystępowanieEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

  • Amunicję 7.62x54mm można kupić od Profesora Sacharowa
  • Można kupić u  Mitaja, w Agropromie.
  • Handlarze w Czerwonym Lesie mogą zaproponować ją na sprzedaż protagoniście. 
  • Jest także możliwość odnalezienia jej w schowkach.
  • Niektórzy eksperci Powinności posiadają przy sobie niewielkie zapasy tej amunicji.
  • Około 2000 pocisków tego typu można zdobyć ze schowka w pobliżu czołgu w Czerwonym Lesie, żaden inny schowek nie oferuje aż takiej ilości tych nabojów.

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • W trzeciej części serii amunicję tę można znaleźć przy stalkerach, którzy używają kompatybilnego z nią karabinu RP-74.
  • Nieopodal Poltergeista w X-8 można znaleźć jedno pudełko tej amunicji wraz z karabinem, do którego pasuje.
  • Dwa pudełka znajdują się w Starym Centrum Serwisowym.
  • Bohater można otrzymać kilka pudełek amunicji 7.62x54mm PP od Kiryłowa, a także Hawajczyka. 

  • Skrót PP w nazwie oznacza Povishennaya Probivaemost ("Enhanced Penetration"), nawiązuje do to bardzo dobrych właściwości przebijających tych pocisków.