9×18mm to amunicja występująca we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R..

HistoriaEdytuj

Naboje te były pierwotnie projektowane stricte do pistoletu PMm Makarov, z czasem natomiast zachodnie koncerny zaadaptowały tę amunicję to niektórych pistoletów NATO jak Fort-12. Prosta konstrukcja i niskie koszty produkcji sprawiły, że amunicja 9×18mm szybko zdobyła sobie popularność i błyskawicznie znalazła się w Zonie. Dziś jest to jedna z najpowszechniejszych amunicji jakie można znaleźć na terenie strefy.

OpisEdytuj

Są to pociski dostępne w większości handlarzy od samego początku rozgrywki. Z uwagi na swoją cenę oraz popularność broni, z którą jest kompatybilna, amunicja 9×18mm jest jedną z najpowszechniej stosowanych wśród praktycznie wszystkich frakcji. Niemal wszyscy nowi stalkerzy korzystają z tej amunicji, gdyż broń zasilana tą amunicją jest stosunkowo tania i łatwo dostępna. Niektórzy modyfikują swoją broń, aby ta mogła używać właśnie tego kalibru, głównie z uwagi na cenę i dostępność.

Warianty amunicji 9×18mmEdytuj

Kompatybilne uzbrojenie Edytuj

WystępowanieEdytuj

SoC Cień Czarnobyla

CNM Czyste NieboEdytuj

  • Susłow wydaje je bohaterowi przed wyruszeniem do Drugiej Placówki.
  • Większość handlarzy sprzedaje te pociski.
  • NPC uzbrojeni w kompatybilną broń mają przy sobie 9x18mm.
  • Często znajduje się w drewnianych skrzyniach.

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Bohater posiada tę amunicję już na początku gry.
  • Większość handlarzy sprzedaje te pociski.
  • NPC uzbrojeni w kompatybilną broń mają przy sobie 9x18mm.
  • Często znajduje się w drewnianych skrzyniach.

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Pierwotnie miał być dostępny jeszcze jeden wariant tej amunicji 9x18mm JSP-AP, nigdy nie został jednak ukończony.
  • 9x18mm to jeden z najpowszechniejszych i najtańszych rodzajów amunicji.
  • Niektóre bronie można zmodyfikować w taki sposób, aby mogły używać 9x18mm, dzięki czemu łatwiej będzie o amunicję do nich.
  • Jest to najczęściej spotykany typ amunicji wśród stalkerów z rangą Kot oraz Początkujący.
  • Realne parametry tych pocisków znacząco się różnią od ich możliwości przewidzianych w serii.
  • Amunicja ta występuje w dużych ilościach także w schowkach.
  • 9x18mm często wydawana jest nowym stalkerom podczas zlecania im pierwszych misji.
  • Najczęściej nie ma potrzeby kupowania tych pocisków u handlarzy, ponieważ mają ją przy sobie niemal wszyscy stalkerzy, spotykani w początkowych, a także późniejszych etapach rozgrywki.