FANDOM

9×19mm to amunicja występująca we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R..

HistoriaEdytuj

Amunicją 9x19mm opracowano w 1902 roku w Niemczech, jej budowa zmieniała się na przestrzeni dekad, podobnie jak jej parametry. W dniu dzisiejszym jest to najpopularniejszy rodzaj amunicji pistoletowej, używany przez większość armii na świecie. W chwili obecnej nabój 9x19mm jest używany w całym NATO, także w Polsce, z którego wypiera kaliber 9x18mm. Amunicje produkuje się obecnie w kilku krajach w Europie. W Zonie amunicja ta występuje w dwóch wariantach, 9x19mm FMJ oraz 9x19mm PB1s. Do strefy trafiła za sprawą handlarzy, podobnie jak uzbrojenie, które jest z nią kompatybilne. Sama broń, a taże amunicja 9x19mm jest stosunkowo tania i skuteczna, zatem jest najczęstszym wyborem przy zakupie pistoletów oraz pistoletów maszynowych.

OpisEdytuj

9x19mm to podstawowa amunicja pistoletowa, jedna z najpopularniejszych w całej Zonie. Dzięki dużej dostępności oraz przystępnej cenie stanowi dobry wybór dla każdego stalkera wyposażonego w kompatybilnym z nią uzbrojeniem. Amunicję tę można znaleźć przy stalkerach, najczęściej Samotnikach oraz Bandytach, zawierają ją liczne schowki rozsiane po całej Zonie. 9x19mm oferuje standardowe, jak na amunicję pistoletową, parametry, choć dokładna specyfiakcja zależy od wariantu.

Warianty amunicji 9x19mmEdytuj

Kompatybilne uzbrojenieEdytuj

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

  • Można kupić u Barmana w Rostoku.
  • Sprzedaje je Sidorowicz.
  • NPC uzbrojeni w kompatybilną broń mają przy sobie te pociski.
  • Często można znaleźć w schowkach i drewnianych skrzyniach.

CNM Czyste NieboEdytuj

  • Większość handlarzy sprzedaje te pociski.
  • NPC uzbrojeni w kompatybilną broń mają przy sobie 9x18mm.
  • Często znajduje się w drewnianych skrzyniach.

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Bohater posiada tę amunicję już na początku gry.

  • Jest to jedna z najstarszych amunicji jakie są w użyciu do dnia dzisiejszego.
  • To jeden z najpowszechniejszych typów amunicji, którego używają stalkerzy.
  • Realne parametry tych pocisków są inne w rzeczywistości niż w grze.
  • To najczęściej wybierany rodzaj amunicji do pistoletów maszynowych, wynika to z faktu, że amunicja 9x18mm może być w nich użyta dopiero po wprowadzeniu modyfikacji uzbrojenia.
  • Amunicję najczęściej posiadają Bandyci.
  • Możliwe jest wprowadzenie takich ulepszeń broni, by mogła ona używać właśnie amunicji tego kalibru, z reguły oznacza to przerzucenie się z amunicji 9x18mm, co gwarantuje nieco większe obrażenia.