FANDOM

9x39mm to amunicja pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

HistoriaEdytuj

Amunicja SP-6 powstała w późnych latach osiemdziesiątych jako jeden z kilku wariantów amunicji 9x39mm, w Związku Radzieckim. Jako, że z powodu wyścigu zbrojeń było wysokie zapotrzebowanie na broń i amunicję, SP-6 szybko została wdrożona do masowej produkcji. Następstwem tych problemów było powstanie kolejnego wariantu nabojów 9x39mm, mianowicie 9x39mm PAB-9, które wprwadzie nie były tak skuteczne, ale za to dużo tańsze, dzięki czemu udało się połączyć dobrą efektywność PAB-9 z niskimi kosztami produkcji.

Pociski PAB-9 zostały wymyślone, z powodu zbyt wysokich kosztów, jakie wiązały się z produkcją wariantu 9x39mm SP-6 w latach osiemdziesiątych. SP-6 charakteryzują się bardziej skomplikowaną konstrukcją, wykorzystano do ich produkcji również dużo droższe materiały, masowa ich produkcja była więc problematyczna z powodów ekonomicznych. Za sprawą handlarzy, wszystkie warianty 9x39mm warianty trafiły do Zony.

Informacje ogólneEdytuj

Broń używająca tej amunicji na krótkim i średnim dystansie jest zabójcza, zarówno w przypadku lekko jak i średnio opancerzonych celów. Dobrze radzi sobie nawet z cięższymi kombinezonami, jednak w takim przpadku efektywność jest zauważalnie niższa. Warto celować w takich sytuacjach w nasłabsze punkty kombinezonów.  W przypadku najtrudniejszych przeciwników, używających ciężkich kombinezonów, najlpeiej jest skłonić ich do podejścia bliżej i wybierania jako cel najsłabszych punktów kombinezonu.

Warianty amunicji 9x39mmEdytuj

Kompatybilne bronieEdytuj

  • Big Ben jest jedynym pistoletem, który może używać amunicji kalibru 9x39mm.
  • Skrót SP w nazwie oznacza Spetsialnyj Patron (ang "Special Cartridge").
  • PAB-9 to najrzadziej występująca wersja amunicji 9x39mm, rzadko kiedy posiadają ją przy sobie stalkerzy.