FANDOM

Zawartość wycięta obejmuje także kilka typów amunicji.

.223 FMJEdytuj

7.62x54mm 7N1

.233 FMJ

Pocisk .223 Remington to nabój o wymiarach prawie identycznych z SS109, 5.56x45mm. Różnice między tymi dwiema amunicjami są tak niewielkie, że .223 można bezpiecznie używaćw broni korzystającej z kalibru 5,56x45mm. Jest to jeden z najczęściej używanych wkładów karabinowych w Stanach Zjednoczonych, wykorzystywany zarówno w karabinach szturmowych, jak i półautomatycznych, takich jak AR-15. 

5.7x28mm APEdytuj

5.7x28mm

5.7x28mm AP

Amunicja 5,7x28mm do użycia weszła w roku 1991, produkowana jest do dziś dzień, w Belgijskich zakładach zbrojeniowych. W chwili obecej pociski te znajdują się na wyposażeniu 40 armii na całym świecie. Ten rodzaj amunicji powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie sojuszu NATO na amunicję mającą zastąpić naboje 9x19mm. 

5.7x28mm FMJEdytuj

5.7x28mm

5.7x28mm FMJ

Podstawowym wymogiem wobec nowych pocisków miał być zwiększony zasięg, większa celność oraz siła przebicia. Cel ten udało się osiągnąć, początkowo amunicja ta była używana tylko przez zaledwie kilka rodzajów dostępnych broni, później zakres zastosowanie został rozszerzony.

9x18mm JSP-APEdytuj

9x18mm JSP-AP

9x18mm JSP-AP

Pociski te charakteryzują się zwiększoną siłą przebicia, wprawdzie podczas wystrzału sam pocisk ulega lekkiej deformacji, to jednak dzięki niewielkiej wadze oferuje zwiększoną prędkość wylotową pocisku. To wpływa na zwiększenie siły przebicia, pozostałe parametry są zbliżone do standardowej wersji tych nabojów.

9x39mm SP-5Edytuj

9x39mm SP-5

9x39mm SP-5

Stworzona przez Nikolaja Zabelina, amunicja 9x39mm charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami, szczególnie w zakresie siły przebicia. Z uwagi budowę pocisku oraz jego wagę zmniejszony jest jednak dystans, na którym SP-5 jest najefektywniejszy. Pociski te sprawdzają się idealnie w walce na krótkim i średnim dystansie, z przeciwnikami lekko oraz średnio opancerzonymi. W przypadku walki na duże odległości zalecane jest zmodyfikowanie broni lub zakup innej, snajperskiej.