FANDOM

Usunięte anomalie miały pojawić się pierwotnie w serii, ale ostatecznie zostały wycięte z pierwszej części lub całkowicie. 

WindaEdytuj

Winda to anomalia grawitacyjna. Jedyna taka anomalia znajduje się w Prypeci. Anomalia ta oddziaływuje na grawitację w taki sposób, że może wprowadzić obiekty w pobliżu w stan nieważkości, na krótki czas. Czas działania tego efektu wynosi ok. 2 minut, w pobliżu jednej takiej anomalii w pierwszej części serii można znaleźć artefakt Błona, który prawdopodobnie w niej powstaje.

MgłaEdytuj

Mgła
Niepowstrzymana mgła atakuje wrażliwe obszary ciała. Skoroduje skórę, włosy, oczy, pozostawiając spalone zwłoki. Przedostanie się do mgły bez kombinezonu ochronnego lub maski tlenowej prowadzi do śmierci.

Wehikuł CzasuEdytuj

Niezwykła anomalia, obszar o średnicy kilku metrów, w którym przepływ czasu jest znacznie wolniejszy niż zwykle. Wydaje się, że nie ma to żadnego negatywnego wpływu na ludzkie zdrowie, jednak pobyt w anomalii, z racji jej specyfiki, może być bardzo trudny do zniesienia. Generuje artefakt Korale Mamy.

Rdzawe włosieEdytuj

Rdzawa Powłoka

Miała to być anomalia termiczna. Po dotknięciu powodowała oparzenia termiczne porównywalne do oparzeń kwasem. Anomalia miała być niewykrywalna przez detektory reagujące tylko na dźwięk i obraz. Miała ona występować głównie na budynkach i drzewach. Generowała artefakty: Kolec, Kryształowy Kolec i Jeżowiec.

  • Anomalia Winda została wycięta przez twórców, pozostawienie jednej na Stadionie jest prawdopodobnie niedopracowaniem.