FANDOM

Anomalie Chemiczne to jeden z rodzajów anomalii, występujący w Zonie.

Opis Edytuj

Anomalie Chemiczne wyróżniają się oddziaływaniem na otoczenie poprzez czynniki natury chemicznej. Niektóre z anomalii chemicznych mogą wydzielać trujące gazy, inne wytwarzają żrące kwasy. W przypadku anomalii gazowych, przy kontakcie z dowolnym obiektem wypuszczają chmurę gazową, która rozchodzi się wraz z ruchem powietrza. Kwasy wyrzucane przez anomalie tego typu rozpryskują się dookoła lub rozlewają się, oddziałując na całe otoczenie wokół nich. Kwasy są o tyle groźne, że mogą przepalić praktycznie każdy rodzaj metalu, dlatego też najlepszą metodą ochrony jest unikanie ich.

Ten rodzaj anomalii jest widoczny i już na pierwszy rzut oka można precyzyjnie rozpoznać z jaką anomalią ma się do czynienia. W Zonie istnieją kombinezony zapewniające pewną ochronę przed czynnikami chemicznymi, szczególnie gazami, wówczas wystarczy zamknięty obieg powietrza i maska tlenowa. Niestety nie ma kombinezonu, który wytrzymał by oblanie kwasem, dobra ochrona pozwoli jedynie zaoszczędzić trochę czasu na oddalenie się. Anomalie chemiczne generują sporo rzadkich artefaktów, łatwo je dostrzec lub wykryć z pomocą detektorów.

Lista anomalii chemicznych Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Żadna z anomalii chemicznych nie jest niewidzialna.
  • Niektóre anomalie, jak Winorośl, łączą w sobie cechy kilku typów anomalii.
  • Betonowa Wanna jest miejscem z największych stężeniem czynników chemicznych.