FANDOM

Anomalie Przestrzenne to jeden z rodzajów anomalii, występujący w Zonie.

Opis Edytuj

Ten niezwykły rodzaj anomalii należy do najrzadziej spotykanych. Anomalie, które należą do tej grupy mają wpływ na otaczającą je przestrzeń. Powstały one prawdopodobnie na skutek niestabilności delikatnej, wewnętrznej struktury Zony i całej Noosfery, dzięki czemu mogą zniekształcać przestrzeń, co prowadzi do tworzenia zapętleń (tzw. Bąbli lub Baniek) lub tuneli przestrzennych. W przypadku bąbli przestrzennych sytuacja jest bardzo poważna, powiem obiekty, które wpadły w ten rodzaj anomalii, znalazły się w pułapce, w której struktura przestrzeni jest zapętlona. Kiedy ofiary tylko docierają do granicy miejsca, w którym się znalazły, są natychmiast przenoszone do początku. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest użycie odpowiednich artefaktów lub aktywacji anomalii z zewnątrz.

Tunele przestrzenne mogą błyskawicznie przenieść obiekt z jednego miejsca do drugiego, bez względu na to jaka odległość dzieli oba punkty. Dokładne procesy sterujące tym zjawiskiem nie są znane, nigdy nie udało się w pełni zbadać anomalii przestrzennych. Warto zauważyć, że anomalie tego typu mogą pojawić się w dowolnym miejscu, jedna strona wejścia do tunelu może być bezpieczna, druga nie, dlatego też ryzykowne jest korzystanie z teleportów, chyba, że wiadomo gdzie dokładnie prowadzą. Anomalie przestrzenne mogą być widoczne lub niewidzialne, w drugim przypadku należy użyć artefaktów lub bardzo zaawansowanych detektorów, aby je aktywować. Nie generują one żadnych artefaktów.

Lista Anomalii Przestrzennych Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jest to najrzadziej występujący rodzaj anomalii w Zonie.
  • Jednym z artefaktów, które mogą wytwarzać bąble jest Kompas.
  • Leśnik jest jedynym znanym Stalkerem, który samodzielnie wydostał się z Bąbla.
  • Detektorem, który może aktywować Anomalie Przestrzenną jest Swaróg.
  • Sygnały radiowe mogą wydostawać się z Anomalii Przestrzennych i docierać do radioodbiorników w Zonie.