FANDOM

Anomalna Roślina pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

HistoriaEdytuj

Anomalna Roślina po raz pierwszy została opisana w roku 2012 za sprawą majora Diegtiariowa oraz Eklogów w Jupiterze. Rośliny tej nigdy wcześniej nie widziano, zatem była obiektem niezbadanym. Nie wiadomo właściwie nic o efektach jej działania ani o sposobie powstawania. Wiadome jest jedynie, że z czasem pojawiła się w Anomalnym Gaju, za sprawą nieznanych procesów mających zapewne związek z dużym nagromadzeniem anomalii chemicznych w tym miejscu.

OpisEdytuj

Roślina ta przypomina nieco kwiat, nie ma możliwości noszenia lub używania jej jak artefaktu, nie ma ona żadnego widocznego wpływu na osobę, która wejdzie z nią w kontakt. Zasadniczo trudno tę roślinę nazwać artefaktem, ale skoro pojawiła sie ona w środku dużej gromady anomalii Galareta, podobnie jak artefakty, można ją za takowy uznawać. Jest ona przedmiotem zadania od Ekologów w Jupiterze.

ZadaniaEdytuj

Podczas werbowania ochotników do zadania znalezienia drogi do Prypeci, koniecznym jest nakłonienie do wspólpracy Porucznika Sokołowa. Zanim dołączy on jednak do zespołu, będzie musiał zdobyć kombinezon z zamkniętym obiegiem powietrza, a ten mogą przekazać bohaterowi Ekolodzy w Jupiterze. Zgodzą się oni na to pod warunkiem, że protagonista wykona dla nich zadanie pomiarów anomalii, jedna z misji będzie polegała na pobraniu próbki nietypowej rośliny, na którą natknęli się naukowcy.

„Ostatnio na skraju kamieniołomu pojawił się obszar anomalnej roślinności, której wcześniej nie zarejestrowano. Naprawdę chciałbym dostać co najmniej jedną próbkę, ale Stalkerzy nie chcą się tam zapuszczać. Gdybym miał próbkę, byłby to decydujący argument w rozmowie z Hermanem. Być może więc mógłbym go przekonać, by rozstał się z jednym z naszych zapasowych kombinezonów.”

Po zebraniu próbki i przekazaniu jej naukowcom oddadza oni bohaterowi jeden ze swoich kombinezonów, który otrzyma Sokołow, dzięki czemu będzie on gotów dołączyć do majora w drodze przez Prypeć-1.