FANDOM

Anomalny Gaj to miejsce w Jupiterze, pojawiające się w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.'

HistoriaEdytuj

Gaj pojawił się  podczas wizyty majora Diegtiariowa w Zonie. Miejsce to od razu zwróciło uwagę Ekologów w Jantarze, anomalie na tym terenie bowiem dawały nietypowe odczyty na urządzeniach pomiarowych naukowców. Dodatkowo, pomiędzy anomaliami zaobserwowano nietypową roślinę, która nie powinna się pojawić w takim miejscu. Ostatecznie próbkę biologiczną bohater zabrał do laboratorium, a naukowcy analizowali zebrane dane dotyczace anomalnego  gaju.

OpisEdytuj

Jest to niewielki gaj, który swoją nazwę zawdzięcza zmianom, jakie przeszedł pod wpływem anomalii chemicznych. Teren gaju stał się bardzo radioaktywny i niebezpieczny, pełen trujących oparów i obłoków gazowych, a także anomalii Galareta. Drzewa i roślny uległy znacznym mutacjom, można tu znaleźć nietypową roślinę o nieznanych nauce właściwościach, która jest przedmiotem zadania, zlecanego przez naukowców. 

  • Artefakty nie pojawiają się w tym miejscu do czasu odnalezienia nietypowej rośliny i dostarczenia jej naukowcom.
  • Po zabraniu rośliny z gaju, liczba anomalii będzie się zwiększać.