FANDOM

Anteny to lokacja w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

W roku 2012 na terenie anten wylądował oddział Wojskowych, który próbował zabezpieczyć teren, w ramach Operacji o kryptonimie "Monolit". Żołnierze wylądowal nieopodal anten i próbowali przedostać się do wejścia na teren. W tym czasie wokół toczyły się walki pomiędzy frakcjami Stalkerów oraz Monolitem, ostatecznie wszyscy przedarli się do Prrypeci.

OpisEdytuj

Anteny są główną częścią Mózgozwęglacza, tworzą potęzne pole PSI nad całym terytorium Radaru. Kiedy cała ataratura działa, na wierzchołkach anten można dostrzec niebieskie błyski energii, teren w pobliżu anten jest silnie napromieniowany. Każdy kto dostanie pod wpływ pola PSI emitowanego przez anteny powoli odchodzi od zmysłów, doświadcza halucynacji oraz omamów słuchowych, stopniowo traci osobowość, by w konsekwencji przemienić się w Zombie. Teren wokół anten jest strzeżony przez siły Monolitu, włączając w to regularne oddziały szturmowe, snajperów oraz żołnierzy z granatnikami. Cały teren jest otoczony wysokim płotem z wieżyczkami strażniczymi. 

  • Na jednej z anten może pojawić się snajper Monolitu uzbrojony w Karabin Gaussa, szansa na zdobycie go jest jednak nikła, z uwagi na pozycję strzelca.
  • Jedna z anten nie działa i jest na granicy upadku. Być może w 2011 roku ta antena nadal działała, a to dlatego, że poziom promieniowania psi był znacznie silniejszy.
  • Do każdej z anten prowadzą schody, jednak wszystkie są zniszczone i droga jest zablokowana, nie da się więc wspiąć na anteny.
  • Gdy Protagonista zbliży się do anten na zbyt małą odległość, promieniowanie psi będzie śmiertelne.