FANDOM

Apteczka to przedmiot pojawiający się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Jest to uniwersalny zestaw pierwszej pomocy, dostępny dla Stalkerów w Zonie. Zawiera wszystkie podstawowe narzędzia oraz środki medyczne, które mogą skutecznie zapobiegać powikłaniom związanym z ranami oraz kontuzjami. Dzięki standardowemu zestawowi, który zawsze występuje w kolorze pomarańczowym, można sobie poradzić z zatruciami, skaleczeniami, otarciami lub oparzeniami. Jest to najpowszechniej stosowany zestaw, łatwo dostępny na terenie strefy, w bardzo rozsądnej cenie. 

Zalety ZaletyEdytuj

  • Tamuje lekkie krwawienie.
  • Obniża poziom napromieniowania.
  • Radzi sobie z lekkim zadrapaniami.
  • Skuteczna przeciwko lekkim ranom.

Wady WadyEdytuj

  • Niewielka redukcja napromieniowania.
  • Niewielki poziom przywracania zdrowia.
  • Przy cięższych ranach może być konieczność użycia bandaża, żeby zatamować krwotok.

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Uniwersalna apteczka. Używana do leczenia różnego typu obrażeń - ran, oparzeń, zatruć, itd.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Podstawowa apteczka. Używana do leczenia różnego typu obrażeń - ran, oparzeń, zatruć, itd.”

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Uniwersalny zestaw medyczny do jednorazowego użytku. Pozwala poradzić sobie z różnego rodzaju urazami: kontuzje, siniaki tkanek miękkich, oparzenia termiczne i chemiczne, różne rodzaje zatruć. Cieszy się stałą popularnością wśród Stalkerów.”

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Można kupić od lekarza w Skadowsku, już na początku gry.
  • W tej samej lokacji sprzedaje je Sowa.
  • Handlarze każdej frakcji oferują apteczki na sprzedaż.
  • Bohater otrzymuje kilka zestawów pierwszej pomocy już od początku gry.
  • Nieopodal Betonowej Wanny, w obozowisku Bandytów można znaleźć kilka apteczek.
  • W każdej lokacji można znajdować apteczki w drewnianych skrzyniach, które można niszczyć nożem.

  • Zestawy pierwszej pomocy można oferować także NPC, jeśli ci są ranni, wówczas polepsza się reputacja głównego bohatera.
    • Aby udzielić pomocy rannemu stalkerowi, należy podejść do leżącego na ziemi, rannego stalkera, a następnie nacisnąć klawisz użycia (domyślnie "F"). Następne pojawi się okno dialogowe, w którym protagonista zostanie poproszony o przekazanie apteczki (gracz ma dwie opcje dialogowe do dyspozycji: zgodzić się lub odrzucić prośbę). Jeśli bohater przekaże apteczkę NPC, ten od razu wstanie na nogi i rozpocznie otworzy się nowe okno dialogowe, w którym NPC podziękuje za okazaną pomoc. W takim przypadku główna postać traci jedną apteczkę z ekwipunku. 
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, tuż przy moście w Kordonie, znajduje się ranny stalker, Tolik, zaatakowany wcześniej przez Badnytów. Naznaczony może mu pomóc, zostanie on wówczas jego przyjacielem, wzrośnie także reputacja protagonisty[1].
  • Czasami NPC mogą leczyć siebie lub towarzyszy apteczkami podczas walki.
  • W rzeczywistości tradycyjne zestawy pierwszej pomoc są mniejsze niż w grze.
  • W rzeczywistości w apteczce znajduje się duża liczba leków zaprojektowanych do zwalczania różnych szkodliwych czynników, ale postacie z serii S.T.A.L.K.E.R. całkowicie korzystają z zestawu pierwszej pomocy, co wskazuje na "zmniejszoną" zawartość apteczki pierwszej pomocy.
  • Naukowcy oraz Wojskowi mają swoje wersje apteczek, z odpowiednio "wzbogaconym" zestawem. Dla żołnierzy są to apteczki wojskowe, a dla naukowców apteczki naukowców.

PrzypisyEdytuj

  1. Dzięki stary! Powiem wszystkim, że mi pomogłeś. - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, Stalker do Naznaczonego, po tym jak protagonista udzieli pomocy postrzelonemu samotnikowi.