S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki
„Ktoś cię śledził?”
— Ara

Ara (ros. Ара, uk. Ара) jest Najemnikiem występującym w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2.png Przeszłość[]

Jest najemnym ekspertem, który kupował informacje o ruchach Wolności od Pawlika. Dowódca placówki NajemnikówMagazynach Wojskowych. Ara to informator i kapuś doskonale znany w całej Zonie.

Charakterystyka.png Charakterystyka[]

Jest związany z zadaniem zlecanym przez Łukasza, aby je wykonać Naznaczony śledzi Pawlika do opuszczonej farmy i zabija go. Ara pojawia wraz z trzema ludźmi, którzy giną w strzelaninie. Ara również zostaje zabity.

Powiązane zadania[]

  • Zajmij się kablem.png Zajmij się "kablem"

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Ara jest jednym z trzech Najemników w całej serii, którego pseudonim najprawdopodobniej nie jest pseudonimem, ale prawdziwym imieniem. Możliwe jest również, że to skrót od "Ararat". Pozostali Najemnicy, którzy nie używają pseudonimu, to Serbin i Barczuk.
  • Ara to nazwa gatunku papugi.
  • Ara jest jedynym człowiekiem ormiańskiego pochodzenia w Cieniu Czarnobyla (we wczesnych wersjach był też Duszman - inny Najemnik o kaukaskiej narodowości).
  • Wygląd Ary jest bardzo podobny do innego Najemnika, Duszmana, ale rozmiar nosa i kształt oczu są inne.
  • Jeśli Ara pozostanie żywy po zabójstwie Pawlika, to dowódca Najemników po odkryciu ciała zdrajcy Wolności wykrzyknie: "Cholera, to zasadzka! Zdrajca! Wynosimy się, szybko!". Tym samym misja może zakończyć się niepowodzeniem.
  • Aby dołączyć do Wolności, Ara będzie musiał zostać zabity wraz z Pawlikiem. Jako Najemnik, Ara będzie wrogiem dla gracza, dopóki będzie on Samotnikiem, ale po dołączeniu do Wolności, podczas przeszukiwania zwłok Ary widać, że w stosunku do Naznaczonego jest neutralny, pomimo faktu, że Ara zmarł z jego ręki. Ten sam błąd może się zdarzyć, jeśli gracz zlikwiduje grupę Czachy, a po "zaprzyjaźnieniu się" z Powinnością - wrodzy martwi członkowie Powinności staną się neutralni.
  • Ara, jako lider Najemników i wpływowy informator, zachowuje się co najmniej dziwne, gdyż zamiast wysłać oddział, sam idzie na miejsce spotkania, stawiając się w niebezpiecznej pozycji. Ponadto Ara jest chroniony przez najsłabszych Najemników, uzbrojonych w TRs 301 i posiadających rangę "doświadczony".

Galeria.png Galeria[]

Advertisement