FANDOM

Asystenci naukowi to martwe postaci w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Historia martwych naukowców jest owiana tajemnicą. Nie istnieją żadne dokumenty ani informacje, które mogły by rzucić nieco światła na cele oraz przebieg misji tych ludzi w Czerwonym Lesie. Nie ma możliwości odnalezienia żywego przedstawiciela tej grupy, można więc zakładać, że wszyscy ponieśli śmierć lub ci którzy przeżyli, mogli zostać ewakuowani po wykonaniu swojego zadania. Okoliczności śmierci naukowców również nie są znane, można przypuszczać, że zginęli zabici przez Monolit lub mutanty.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Asystenci naukowi to zabici stalkerzy w kombinezonach SSP-99 oraz SSP-99M, na których można się natknąć w Czerwonym Lesie, na drodze do Mózgozwęglacza, nieopodal posterunku Monolitu, strzeżonego przez snajpera. Postaci te są bardzo enigmatyczne, ponieważ nie ma żadnych informacji na temat ich pochodzenia ani celu misji tej grupy. Istnieje wiele teorii na temat tego kim mogą być ci ludzie. 

Większość faktów sugeruje, że są to stalkerzy wysłani przez Sacharowa w celu dokonywania pomiarów i zbierania próbek [1]. W pobliżu znajduje się rozbity śmigłowiec Mi-6. używany przez naukowców do przenoszenia mobilnych laboratoriów. Naukowcy ci mogli zostać także wysłani przez rząd, co nie byłoby niczym nadzwyczajnym, gdyż rząd często wysyłał własne ekspedycje do konkretnych celów.

  • Być może niektóre historie folkloru Zony dotyczące "jajogłowych" nawiązują właśnie do tej grupy naukowców. 
  • Kombinezony SSP-99M są z reguły używane przez ochronę ekspedycji, SSP-99 natomaist przez naukowców dokonujących pomiarów, może więc założyć, że ta ekspedycja opierała się na jednym naukowcu oraz dwóch ochroniarzach. Alternatywnie, przywódca grupy, nawet jeśli był naukowcem, mógł mieć SSP-99M. 
  • Jeden z martwych naukowców ma w swoim PDA zapisany kod do drzwi w pobliżu, w zamkniętym pomieszczeniu znadjują się apteczki.

PrzypisyEdytuj

  1. Sacharow może zlecić zadanie poszukiwania nośnika USB z informacjami, który znajduje się w ekwipunku jednego z asystentów