FANDOM

BTR-70 to pojazd pojawiający się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

HistoriaEdytuj

Pojazdy tego typu były wkorzystywane przez wojsko praktycznie od początku istnienia Zony. Podczas Operacji "Monolit" Wojskowi wykorzystali pojazdy opancerzone żeby szybko dostać się w pobliże elektrowni, przydzielono do tego zadania jednostki Pancernik 1, Pancernik 2 oraz Pancernik 3, wszystkie zostały jednak zniszczone przez Monolit z pomocą granatników ręcznych, tym samym nie wypełniły swojego zadania a wszyscy żołnierze polegli. 

Informacje ogólneEdytuj

BTR-70 to radziecki ośmiołowy pojazd pancerny przeznaczony do transportu personelu oraz żołnierzy podczas działań bojowych z wykorzystaniem broni maszynowej oraz materiałów wybuchowych. Zamknięty, szczelny korpus nośnika opancerzonego jest spawany z walcowanych arkuszy stali zbrojonej o dużych kątach nachylenia a w rzucie czołowym osiąga grubość 8-10 mm. Chroni załogę i oddziały przed pociskami 7,62 mm, a przedni pancerz od kul o kalibrze 12,7 mm. W pozycji bojowej szyby przednie są zamknięte osłonami pancernymi, a dowódca obserwuje otoczenie za pomocą dwóch  urządzeń peryferyjnych TPN-B i TPKU-2B, mechanik pokładowy ma do dyspozycji cztery urządzenia TPN-B. W przedziale desantowym piechoty żołnierze są umieszczani na siedzeniach skierowanych do boku, co pozwala im strzelać z miejsc siedzących w razie potrzeby.  

Pojazd BTR-70 to ośmiokołowy transporter z niezależnym zawieszeniem skrętnym (ze wszystkimi kołami napędowymi), może podążąć za czołgami, pokonywać okopy oraz przeszkody wodne i terenowe Podwozie wykonane jest w formule 8x8, pierwsze dwie pary kół są sterowane, a minimalny promień skrętu wynosi 12,6 m. Opony bezdętkowe ultra, chartakteryzuje je ultra niskie ciśnienie z systemem centralnej regulacji ciśnienia w oponach. W przedziałach silnikowych skrzyni biegów znajdują się dwa ośmiocylindrowe silniki gaźnika w kształcie litery V o mocy 120 KM każdy. Uzbrojenie składa się z karabinu maszynowego 14,5 mm KPVT i karabinu maszynowego 7,62 mm PKT.  

Informacje techniczneEdytuj

  • Miejsca dla załogi - 3 miejsca;
  • Miejsca dla pasażerów - 6 miejsc;
  • Waga - 11-12 ton;
  • Głównym uzbrojeniem jest karabin maszynowy KPVT o wymiarach 14,5 mm;
    • Amunicja - 400 nabojów;
  • Wyposażenie dodatkowe - karabin maszynowy PKT 7,62 mm;
    • Amunicja - 2000 nabojów;
  • Moc silnika 2x120 KM;
  • Prędkość na powierzchni - 9-10 km / h.

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Jedynymi broniami, które mogą zniszczyć BTR-70 są RPG-7u oraz Karabin Gaussa.
  • Większość transporterów w grze to modele bez zamontowanego karabinu maszynowego.
  • Jeśli w PM na elektrowni jądrowej w Czarnobylu bohater stanie na drodze BTR, wtedy oczywiście zostanie zmiażdżony. 
  • Przy zniszczeniu BTRa w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla urwane koła, które się pojawią będą w rzeczywistości kołami od zupełnie innego pojazdu - Zaporożca.
  • Jest to jedyna w całej serii, spotykana wyłącznie w dobrym stanie.