FANDOM

„Ukraińskie Wikasolum – sztuczny odpowiednik witaminy K. Głównym zadaniem tego lekarstwa jest zwiększanie tempa krzepnięcia krwi. Jest bardzo poszukiwany przez stalkerów, którzy chcą, aby wolno gojące się rany zadawane przez mutanty zasklepiały się szybciej. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe”
Barwinek (ang. Vinca, rus. Барвинок) to przedmiot występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Jest to lek, którego głównym zadaniem jest przyśpieszanie regeneracji ran oraz poprawianie kszepliwości krwi, dzięki czemu może on także redukować krwawienie. Specyfik ten najlepiej jest stosować prewencyjnie, a więc przed walką, potrzebuje on bowiem czasu, aby zacząć działać. Jest to szczególnie wskazane podczas starć z mutantami, które najczęściej zadają rany cięte lub szarpane, przez co Stalkerzy często muszą używać bandaży, a nie zawsze jest na to wystarczająco dużo czasu. Utrata krwi osłabia organizm, długotrwałe i poważne krwawienie może doprowadzić do śmierci. Zasada stosowania jest prosta, Barwinek warto posiadać w ekwipunku jako uzupełnienie dla apteczek i/lub bandaży. Przed walką należy zażyć lek, dzięki czemu po walce rany będą dużo łatwiejsze do zaleczenia.

Zalety ZaletyEdytuj

  • Redukcja krawienia
  • Przyśpieszona regeneracja

Wady WadyEdytuj

  • Krótki czas działania

WystępowanieEdytuj

ZP Zew Prypeci

  • Barwinek występuje w rzeczywistości, ale jest to roślina. Być może preparat ten zawiera w sobie składniki tej rośliny i stąd jego nazwa.
  • Większość Stalkerów preferuje używanie bandaży po lub w trakcie walki niż stosowanie Barwinka przed walką.