Bezgłośny pistolet to broń pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Pistolet ten jest wariantem broni PMm, posiada zintegrowany tłumik, dzięki czemu idealnie sprawdza się przy dyskretnym eliminowaniu wrogów. Parametry broni różnią się w stosunku do zwykłego PMm, posiada on lepszą celność ale obniżone obrażenia oraz zmniejszoną niezawodność. Mimo swojej specyfiki to raczej mało popularna broń w Zonie i dosyć trudno ją zdobyć. Brak ognia wylotowego uniemożliwia ustalenie pozycji strzelca, z drugiej strony trzeba podejść blisko żeby skutecznie trafić cel.

Zalety ZaletyEdytuj

  • Bezgłośny strzał
  • Brak ognia wylotowego
  • Niska waga
  • Niska cena
  • Łatwo dostępna amunicja

Wady WadyEdytuj

  • Krótki zasięg
  • Zawodność
  • Mała pojemność magazynka
  • Niskie obrażenia

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Pistolet ze zintegrowanym tłumikiem, używany dawniej przez Specnaz. Przestarzały, lecz potencjalnie skuteczny we właściwych dłoniach. Korzysta z amunicji 9×18 mm.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Pistolet ze zintegrowanym tłumikiem, używany dawniej przez Specnaz. Przestarzały, lecz potencjalnie skuteczny we właściwych dłoniach. Korzysta z amunicji 9×18 mm.”

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Pistolet został opracowany w drugiej połowie XX wieku na bazie pistoletu PMM do uzbrojenia grup rekonesansowych i personelu służb specjalnych. Ten model jest uważany za przestarzały, ale w odpowiednich rękach jest to nadal bardzo skuteczna broń.”

Znani posiadaczeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

Występowanie2 WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

  • Mitaj oferuje na sprzedaż tę broń.
  • Czasami po powrocie na bagna można kupić PB1s od Susłowa.
  • Czasami niektórzy Stalkerzy mają przy sobie PB1s.
  • ​​​​​Można znaleźć w niektórych schowkach na Wielkich Bagnach.

ZP Zew PrypeciEdytuj

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Na skutek niedopracowań czasami można bezgłośnie zabić stalkera, a jego kompan stojący tuż przed nim niczego nie zauważy i nie zareaguje, nawet kiedy zobaczy zwłoki.
  • W rzeczywistości pistolety z tłumikiem są głośniejsze niż przedstawia się to w grze.
  • W ZP szybkostrzelność PB1s jest niższa niż we wcześniejszych częściach serii.
  • To jeden z dwóch pistoletów ze zintegrowanym tłumikiem, drugi to Bezgłośna Kora.