Bozar to broń wycięta ze S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

OpisEdytuj

Bozar jest częściowo ukończoną lecz ostatecznie porzuconą bronią, na temat której nieco informacji można znaleźć w plikach drugiej części serii. Pod względem kodowym technicznie jest to wariant RP-74, choć różnice są bardzo wyraźne. Zamiast funkcjonować jako automatyczny karabin maszynowy, Bozar działa w trybie półautomatycznym, podobnym do strzelby, strzelając jednocześnie 10 pocisków przy dużym rozrzucie; w przeciwieństwie do innych strzelb, każdy strzał zużywa 10 pocisków naraz. Odrzut broni jest bardzo duży, podobnie jak przypadkowy element kierunkowy; w szczególności strzelanie z broni może obrócić gracza poziomo (w lewo lub w prawo), jak również w pionie. Tłumi także ruch obrotowy gracza w znacznie większym stopniu niż RP-74, pozwala na użycie celowników i korzysta z pocików .223 FMJ. Chociaż Bozar używa ikony RP-74 w ekwipunku, w grze wydaje się identyczny z SVD, z tym że podczas gry nie ma celownika optycznego, co ciekawe, po wyrzuceniu broni na ziemię, celownik nie jest widoczny na modelu.

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Bozar to nawiązanie do jednej z broni w Fallout 2.
  • Być może deweloperzy nie mieli czasu, aby go ukończyć i zostawili ikonę z karabinu snajperskiego.