FANDOM

Bulldog-6 to broń pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Bulldog 6 to jedyny samopowtarzalny granatnik, nieoceniony w przypadku szybkiego bombardowania na krótkim i średnim zasięgu, a także obszarowego niszczenia koncentracji wojsk przeciwników. Buldog może również wyeliminować nawet duże grupy wrogów w odpowiedniej odległości w ciągu zaledwie kilku strzałów.

Granatnik ten charakteryzuje się bardzo dużymi obrażeniami, korzysta z granatów VOG, które rażą cele w promieniu kilkunastu metrów, jest najskuteczniejszy na średnim zasięgu. 

Jego główną wadą jest to, że ma zdecydowanie najwolniejszy czas przeładowania spośród wszystkich dostępnych broni, szczególnie przy wystrzeleniu wszystkich sześciu granatów. Próba przeładowania podczas walki może się skończyć śmiercią użytkownika, zaleca się więc posiadać także jakąś dodatkową broń, do standardowych działań bojowych. 

Zalety Zalety Edytuj

  • Duża siła ognia
  • Nie zużywa się SoC ZP.

Wady Wady Edytuj

  • Wolne ładowanie.
  • Niska szybkostrzelność.
  • Znaczna waga.
  • Ograniczona dostępność [1]
  • Rzadkość amunicji

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Czasem niezbędny – szczególnie gdy celem są duże grupy mutantów, dobrze strzeżone nieruchome obiekty lub wyjątkowo trudni przeciwnicy.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Ten rewolwerowy granatnik jest niezastąpiony przy oczyszczaniu dużych obszarów z mutanów, atakowaniu silnie bronionych celów stacjonarnych lub walce ze szczególnie mocnymi potworami. Korzysta z granatów VOG-25.

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Granatnik rewolwerowy, z sześcioma komorami bębenkowymi. Jest przeznaczony do walki z wrogiem, który przebywa w schronie i do prowadzenia ognia wokół miejsce; Przydaje się również przy atakowaniu dobrze strzeżonych obiektów lub w walce ze szczególnie groźnymi mutantami.”

Występowanie2 Występowanie Edytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • NPC z granatnikiem najprawdopodobniej zginą w pierwszej walce, ponieważ mogą strzelać do celów będących zbyt blisko, wówczas siła wybuchu zabije także właściciela broni.
  • Przy pomocy granatnika można"skakać" wyżej, strzelając w podłoże. Niekiedy można to wykorzystać w celu dostania się na wyższe, niedostępne miejsca.
  • Siła wybuchu po strzale bywa tak duża, że razi także sojuszników, mogą się oni wówczas stać wrodzy.
  • Jest to jedyny ręczny granatnik w serii.

PrzypisyEdytuj

  1. Istnieją tylko dwa (SoC) lub trzy (CNM) egzemplarze tej broni.