S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement

Bunkier naukowców to masywna mobilna konstrukcja dostarczana do Zony helikopterem transportowym. Jest przystosowany do zwartego życia i pracy Naukowców badających przejawy anomalnych stref. Znajduje się w zachodniej części Jupitera, na południowy zachód od stacji Janów. Wejście do bunkra z bronią w ręku jest surowo zabronione.

Postacie ikona.png Postacie[]

Powiązane zadania[]

  • Okresowe emisje psioniczne.png Okresowe emisje psioniczne
  • Oaza zadanie ikona.png Oaza
  • Kontrakt z naukowcami
  • Kuszący interes
  • Badania nad anomaliami.png Badania nad anomaliami
  • Aktywność anomalii.png Aktywność anomalii
  • Ostatnie zmiany.png Ostatnie zmiany
  • Ochrona naukowców.png Ochrona naukowców
  • Hipoteza
  • Grupa badawcza.png Grupa badawcza
  • Nietypowa roślina.png Nietypowa roślina

Zakończenia[]

Sukces naukowców.png
„Ekspedycja naukowa zorganizowana przez profesorów Hermana i Oziorskiego zakończyła się sukcesem. Dane, które zebrali, ułatwiły rozwój przełomowych leków i technologii. Dzięki ich odkryciu Ministerstwo Edukacji przeznaczyło dodatkowe środki na badania w Zonie.”
— Zakończenia pozytywne
Niepowodzenie naukowców.png
„Profesorowie Herman i Oziorski zostali zmuszeni do zaniechania badań w Zonie z powodu braku danych. Powróciwszy do świata zewnętrznego obaj naukowcy zajęli się pracą niezwiązaną z Zoną.”
— Zakończenie negatywne

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Gracz może zabić Najemników, wtedy grupa Topola stanie się wrogo nastawiona, a Herman powie, że ktoś zabił strażników tuż przy ścianach bunkra i zleci zadanie odnalezienia nowych strażników. Należy zauważyć, że w tym przypadku w Czarny nie będzie miał swojego PDA. Jeśli gracz następnie zastrzeli nowych strażników, zadanie znalezienia nowych strażników nie pojawi się, a bunkier pozostanie niestrzeżony do końca gry, ponieważ zadanie "Ochrona naukowców" nie jest odnawialne i można je ukończyć w grze tylko raz.
  • Jeśli gracz zabije grupę Topola przy bunkrze przed rozpoczęciem zadania "Okresowe emisje psioniczne", to będzie możliwe poinformowanie Hermana o ich śmierci. W takim przypadku Naukowiec wyśle ​​Diegtiariowa na misje samego.
  • Wśród Naukowców jest Nowikow, który był technikiem w bazie Czystego Nieba.
  • Jeśli gracz zastrzeli Najemników przy bunkrze, to po zabraniu dokumentów administracyjnych Kościej i Truposz nie pojawią się.
  • Oddział "Iskra" pojawi się natychmiast po wykonaniu ostatniego zadania pomiaru anomalii (zadanie od Oziorskiego "Hipoteza").
  • Po dotarciu do Prypeci niemożliwe będzie oddanie artefaktów Garriemu. Podarowane mu artefakty pojawiają się w kapsułach znajdujących się w laboratorium bunkra. W tych samych kapsułach, po ukończeniu odpowiednich zadań, pojawią się "Przerobiony Izolator" i "Serce Oazy".
  • Jeśli gracz przeczeka emisję w bunkrze, to z powodu błędu zewnętrzne drzwi bunkra przez pewien czas będą się stale otwierać i zamykać (patrz wideo).
  • Kombinezon SSP-99M wisi w szklanej szafce, ale jest on elementem dekoracyjnym i nie można go zabrać.
  • Jeśli gracz zdobędziesz osiągnięcie "Asystent", Herman zacznie sprzedawać antybiotyk.

Najemnik w toalecie

  • Podczas emisji jeden z Najemników pilnujących bunkra usiądzie na toalecie wewnątrz i będzie siedział tam do końca emisji. Po śmierci Najemników będzie to robił kolejny strażnik.
  • Niektórzy Najemnicy wchodzą do bunkra przez ściany.
  • Istnieje błąd, przez który Kontroler może pojawić się w bunkrze. Ponieważ nie można wyjąć broni w bunkrze, jedyną opcją jest zwabienie go na zewnątrz i zastrzelenie go tam.
  • W buildzie 3813 modele Hermana i Oziorskiego nie były jeszcze gotowe, a zamiast nich w bunkrze przebywało dwóch Profesorów Sacharow'ów.
  • Drzwi bunkra są nieszczelne, co jest wyraźnie widoczne w nocy.

Galeria.png Galeria[]

Multimedia.png Multimedia[]

Błąd z drzwiami do bunkra w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci