FANDOM

Centrum Sterowania to miejsce w Laboratorium X-18, w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Centrum to wybudowane zostało razem z całym laboratorium, w celu kontrolowania przeprowadzanych tu eksperymentów. Naukowcy kontrolując przeprowadzane eksperymenty, z przed paneli konsol sterujących, mieli świetny widok na próbówki, w których były hodowane zmutowane organizmy żywe i na który testowano wpływ promieniowania PSI, na komórki żywe. Jednak mutanty wszczęły bunt, niszcząc sprzęt i eliminując większą część personelu.

Charakterystyka OpisEdytuj

Centrum dowodzenia składa się z kilku części. Główna część to otwarte pomieszczenie z inkubatorami i sprzętem do eksperymentów. Piętro wyżej, na przeszklonym tarasie, znajdują się konsole sterujące całym ośrodkiem. Znajduje się tu również małe pomieszczenie, do którego można dostać się, po równi pochyłej.

Rola w fabuleEdytuj

W pierwszej części serii Naznaczony przybywa tu w celu zdobycia dokumentów, które przybliżyłyby przeprowadzane tu eksperymenty, zlecającemu to zadanie Barmanowi. Po zabraniu dokumentów, Naznaczonego zaczynają atakować wybudzone z letargu Pyrogeisty. Po pokonaniu ich, protagonista traci przytomność, z powodu nadmiaru wrażeń, wycieńczenia i małych dawek promieniowania psionicznego. Po przebudzeniu zorientował się, że laboratorium zaatakowali Wojskowi. Główny bohater postanowił więc uciec z Laboratorium X-18 i jak najszybciej opuścić Dolinę Mroku.

Powiązane zadania Edytuj

Schowek SoC Schowki Edytuj

Przedmioty Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Idąc schodami do pokoju z zapasami nabojów i apteczek, można znaleźć martwe Chomiki w celach.