FANDOM

Chleb (ang. Bread, rus. Хлеб) to przedmiot występujący w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Chleb to najtańszy rodzaj żywności dostępny w Zonie. Większość Stalkerów w Zonie przygotowując swoje racje żywnościowe nie zapomina o chlebie, który wydaje się być nieodłączną częścią menu. Większość handlarzy w Zonie oferuje chleb na sprzedaż, najczęściej wraz z innymi rodzajami żywności, dlatego też zdobycie go nie stanowi najmniejszego problemu.

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Ciężko stwierdzić, komu się udaje piec ten chleb w Zonie, ale nie jest skażony i jak najbardziej nadaje się do spożycia. Przynajmniej żaden ze stalkerów na niego nie psioczył.

CNM Czyste NieboEdytuj

„Nie znaleziono jeszcze piekarza w Zonie, ale ten chleb nie jest zakażony i jest nawet całkiem jadalny. W każdym razie nikt jeszcze nie zgłaszał zażaleń.

ZP Zew PrypeciEdytuj

„W Zonie nigdy nie stwierdzono obecności piekarzy, ale ten bochenek chleba nie jest skażony ani radioaktywny. Wprost przeciwnie, wygląda na świeży i smakowity.

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

  • Sprzedaje go większość handlarzy w Zonie, zarówno zwykłych jak i handlarzy poszczególnych frakcji.
  • Można go znajdować w budynkach lub drewnianych skrzyniach praktycznie w każdej lokacji jak Wielkie Bagna, Kordon, Wysypisko czy Magazyny Wojskowe.
  • Wiele schowków na Wysypisku oraz w Kordonie zawiera prowiant.
  • Wielu NPC ma przy sobie racje żywnościowe, w tym chleb.
  • Niekiedy można zauważyć chleb w pobliżu opuszczonych obozowisk na terenie Zony.

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Bohater posiada chleb w ekwipunku od samego początku rozgrywki.
  • Już w Skadowsku można kupić chleb od Brodacza.
  • Stół w barze w Skadowsku, w Zatonie.
  • Większość handlarzy oferuje żywność na sprzedaż.
  • W wielu schowkach oraz skrzyniach można znajdować prowiant.

  • Chleb występuje w serii wyłącznie pod postacią niekompletnego bochenka.
  • Chleb w podczas rozgrywki nigdy się nie psuje.
  • Chleb może stanowić ochronę przed atakami Poltergeistów oraz Burerów, gdyż jeśli bohater wyrzuci go na ziemie, mutanty wówczas spróbują rzucić nim w bohatera, nie powodując żadnych obrażeń.
  • W trzeciej części serii bochenek chleba jest cięższy niż w poprzednich częściach, jego wygląd oraz rozmiar modelu jednak nie uległy zmianom.
  • Zastanawiające jest pochodzenie chleba w Zonie. Nie jest to produkt, który wytrzymywał by wielodniowe transporty, mało prawdopodobne więc, że jest sprowadzany spoza Strefy. Nie wiadomo natomiast kto mógłby próbować wypiekać chleb na skażonych terenach wokół elektrowni czarnobylskiej.
  • Spożywanie chleba jest ekonomiczniejsze niż spożywanie kiełbasy, bowiem dwa chleby dają taki sam efekt jak jedna kiełbasa, podczas kiedy chleb jest ponad dwukrotnie tańszy. Proporcja jest więc korzystniejsza dla chleba niż kiełbasy.