FANDOM

„Wkrótce Zona będzie wolna!”
— Czechow
Czechow jest przywódcą Wolności w S.T.A.L.K.E.R Czyste Niebo.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Założyciel frakcji "Wolność", walczący o otwarcie Zony dla całego świata. Czechow przybył do Strefy zaraz po Drugiej Emisji razem z Lingowem. Wkrótce jego frakcja zaczęła rosnąć w siłę. Pierwszymi członkami w szeregach Wolności byli ŁukaszMaksLokiWujek JarAszotGandzia i Kostian. Podstawą dla tego ugrupowania był kompleks budynków i sąsiednie terytoria w Dolinie Mroku. Stopniowo Wolność zaczęła zwiększać swojej wpływy i stała się jedną z najsilniejszych frakcji w Zonie.

Czechow jest jednym z założycieli Wolności wraz z LingowemŁukaszem i Lokim.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Po raz pierwszy Szrama spotyka go w Bazie Wolności w Dolinie Mroku, jest on wtedy atakowany przez nieznaną frakcję. Prosi Szramę, by udał się do patrolu, który rzekomo potrzebował amunicji i polecił przynieść PDA dowódcy patrolu, gdzie zdaje sobie sprawę ze zdrady Lingowa i dowiaduje się że ludźmi, którzy ich atakowali są Najemnicy. Czechow prosi Najemnika o pomoc w wypędzeniu jego kumpli po fachu z Doliny Mroku i pozbycia się Lingowa, co jest wymagane do dołączenia do Wolności.

Jeśli Szrama wykona swoją robotę polegającą na wypędzeniu Najemników z Doliny Mroku, Czechow da mu Pendrive z danymi ulepszenia karabinu snajperskiego SVU, który można dać Jarowi za 6750 rubli, a także pozwoli mu wstąpić w szeregi Wolności.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Nie wiadomo co się z nim stało po wydarzeniach z Czystego Nieba, gdyż nie jest obecny w Cieniu Czarnobyla i Zewie Prypeci. Chociaż w Cieniu Czarnobyla istnieje skrytka podpisana "Zaopatrzenie przywódcy Wolności", który znajduje się w supermarkecie w Prypeci. Istnieją przypuszczenia, że Czechow wraz ze swoim oddziałem wyruszył do Prypeci i jako jedyny ocalał po przejściu przez Mózgozwęglacz, ale według tajnych informacji coś poszło nie tak, jak było zaplanowane, więc możliwe że Czechow zmarł w Prypeci lub jakimś cudem ocalał.
  • Czechow posiada zmodyfikowany model twarzy Żwawego z Cienia Czarnobyla.
  • To jedyny członek Wolności, który posiada własny model. Jednak w plikach gry można znaleźć model drugiego członka Wolności o unikalnym wyglądzie, który nie był nigdzie wykorzystany.
  • W angielskiej wersji Czystego Nieba głosu użyczył mu Steven Blum, znany z podkładania głosu Spike'a Spiegela z Cowboy i Grunta z Mass Effect. Co ciekawe, głos podkłada także technikowi Wolności Jarowi i handlarzowi Czystego Nieba V. I. Susłowowi.
  • Ma taki sam model twarzy co Dzik.
  • To jeden z dwóch przywódców frakcji w Czystym Niebie, który może zostać zabity, drugi to Joga. Jednak można go zabić dopiero po tym, jak da Szramie pendrive jako nagrodę. Wcześniej jest nieśmiertelny.
  • W Cieniu Czarnobyla bojownicy Wolności podczas bitwy krzyczą "Foward for Che!". Twórcy mieli na myśli wówczas Che Guevara, dla którego anarchiści są ideologicznie oddani, ale po wydaniu Czystego Nieba można to zinterpretować jako hołd pamięci dla Czechowa.

Galeria Galeria Edytuj