FANDOM

„Wkrótce Zona będzie wolna!”
— Czechow
Czechow (rus. Чехов, uk. Чехов) jest przywódcą Wolności w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Założyciel frakcji "Wolność", walczący o otwarcie Zony dla całego świata. Czechow przybył do Strefy zaraz po Drugiej Emisji razem z Lingowem. Wkrótce jego frakcja zaczęła rosnąć w siłę. Pierwszymi członkami w szeregach Wolności byli ŁukaszMaksLokiWujek JarAszotGandzia i Kostian. Podstawą dla tego ugrupowania był kompleks budynków i sąsiednie terytoria w Dolinie Mroku. Stopniowo Wolność zaczęła zwiększać swojej wpływy i stała się jedną z najsilniejszych frakcji w Zonie.

Czechow jest jednym z założycieli Wolności wraz z LingowemŁukaszem i Lokim.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Po raz pierwszy Szrama spotyka go w Bazie Wolności w Dolinie Mroku, jest on wtedy atakowany przez nieznaną frakcję. Prosi Szramę, by udał się do patrolu, który rzekomo potrzebował amunicji i polecił przynieść PDA dowódcy patrolu, gdzie zdaje sobie sprawę ze zdrady Lingowa i dowiaduje się że ludźmi, którzy ich atakowali są Najemnicy. Czechow prosi Najemnika o pomoc w wypędzeniu jego kumpli po fachu z Doliny Mroku i pozbycia się Lingowa, co jest wymagane do dołączenia do Wolności.

Jeśli Szrama wykona swoją robotę polegającą na wypędzeniu Najemników z Doliny Mroku, Czechow da mu Pendrive z danymi ulepszenia karabinu snajperskiego SVU, który można dać Jarowi za 6750 rubli, a także pozwoli mu wstąpić w szeregi Wolności.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Nie wiadomo co się z nim stało po wydarzeniach z Czystego Nieba, gdyż nie jest obecny w Cieniu Czarnobyla i Zewie Prypeci. Chociaż w Cieniu Czarnobyla istnieje skrytka podpisana "Zaopatrzenie przywódcy Wolności", który znajduje się w supermarkecie w Prypeci. Istnieją przypuszczenia, że Czechow wraz ze swoim oddziałem wyruszył do Prypeci i jako jedyny ocalał po przejściu przez Mózgozwęglacz, ale według tajnych informacji coś poszło nie tak, jak było zaplanowane, więc możliwe że Czechow zmarł w Prypeci lub jakimś cudem ocalał.
  • Czechow posiada zmodyfikowany model twarzy Żwawego z Cienia Czarnobyla.
  • To jedyny członek Wolności, który posiada własny model. Jednak w plikach gry można znaleźć model drugiego członka Wolności o unikalnym wyglądzie, który nie był nigdzie wykorzystany.
  • W angielskiej wersji Czystego Nieba głosu użyczył mu Steven Blum, znany z podkładania głosu Spike'a Spiegela z Cowboy i Grunta z Mass Effect. Co ciekawe, głos podkłada także technikowi Wolności Jarowi i handlarzowi Czystego Nieba V. I. Susłowowi.
  • Ma taki sam model twarzy co Dzik.
  • To jeden z dwóch przywódców frakcji w Czystym Niebie, który może zostać zabity, drugi to Joga. Jednak można go zabić dopiero po tym, jak da Szramie pendrive jako nagrodę. Wcześniej jest nieśmiertelny.
  • W Cieniu Czarnobyla bojownicy Wolności podczas bitwy krzyczą "Foward for Che!". Twórcy mieli na myśli wówczas Che Guevara[1], dla którego anarchiści są ideologicznie oddani, ale po wydaniu Czystego Nieba można to zinterpretować jako hołd pamięci dla Czechowa.

Literatura Literatura Edytuj

  • Pojawia się w książce "Renegat".

Galeria Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj