FANDOM

„Wkrótce Zona będzie wolna!”
— Czechow
Czechow (rus. Чехов, uk. Чехов) jest przywódcą Wolności w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Założyciel frakcji "Wolność", walczący o otwarcie Zony dla całego świata. Czechow przybył do Zony zaraz po drugiej Wielkiej Emisji razem z Lingowem. Postanowili założyć frakcję z pieniędzy otrzymanych ze sprzedaży artefaktów, które były wówczas bardzo drogie. Wkrótce jego frakcja zaczęła rosnąć w siłę. Pierwszymi członkami w szeregach Wolności byli ŁukaszMaksLokiWujek JarAszotGandzia i Kostian. Podstawą dla tego ugrupowania był kompleks budynków i sąsiednie terytoria w Dolinie Mroku. Stopniowo Wolność zaczęła zwiększać swojej wpływy i stała się jedną z najsilniejszych frakcji w Zonie. Wszystko zmieniło się przez Wielką Emisję w 2011 roku, która zmieniła Zonę nie do poznania i wytrąciła ją z kanału stabilności na wiele miesięcy. Rozpoczęła się wojna frakcji o nowe terytoria.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Najemnik Szrama podążając śladami Kła trafia do Bazy Wolności, gdzie domaga się spotkania z przywódcą frakcji. Komendant Lingow powiedział, że nie pozwoli Najemnikowi udać się do Czechowa, ponieważ w bazie obowiązuje kwarantanna spowodowana częstymi atakami na patrole Wolności przez nieznane osoby. W tym samym czasie komendant obiecuje "szepnąć słówko" o Szramie, jeśli wykona kilka zadań dla frakcji.

W trakcie tych zadań okazuje się, że Lingow jest zdrajcą i to on przekazywał wszystkie informacje o patrolach Wolności. Następnie Szrama osobiście spotyka się z Czechowem, który prosi o znalezienie komendanta w zamian za informacje na temat Kła.

Szrama spełnia swoją część kontraktu, dowiadując się, że to Najemnicy stoją za atakami i dostarczając PDA martwego komendanta Czechow'owi. W ramach wdzięczności lider Wolności powiedział, że Kieł był w ich bazie i był zainteresowany rzadkimi częściami elektronicznymi. Kieł nie chciał powiedzieć Czechow'owi, do czego są mu one potrzebne, więc Czechow sprzedał części Stalkerowi za przyzwoitą sumę pieniędzy, po czym poprosił Jara o złamanie częstotliwości PDA Kła, aby śledzić jego ruchy przez kilka dni. Po zakończeniu historii Czechow podaje Szramie współrzędne Kła, z którego wynika, że ​​poszedł na Wysypisko.

Ataki na Wolność jednak nie kończą się, więc Czechow prosi Szramę o pomoc w zniszczeniu pozostałych jednostek Najemników w Dolinie Mroku i odnalezieniu tunelu, z którego przybywają. Aby to zrobić, trzeba zbodyć dwie anteny, za pomocą których można zeskanować powierzchnię i znaleźć tunel.

Po ukończeniu tego zadania Czechow da Szramie pendrive z danymi o elektronicznym stabilizatorze karabinów snajperskich, który trzeba przynieść technikowi Jar'owi.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Nie wiadomo co się z nim stało po wydarzeniach z Czystego Nieba, gdyż nie jest obecny w Cieniu Czarnobyla i Zewie Prypeci. Chociaż w Cieniu Czarnobyla istnieje skrytka podpisana "Zaopatrzenie przywódcy Wolności", który znajduje się w supermarkecie w Prypeci. Istnieją przypuszczenia, że Czechow wraz ze swoim oddziałem wyruszył do Prypeci i jako jedyny ocalał po przejściu przez Mózgozwęglacz, ale według tajnych informacji coś poszło nie tak, jak było zaplanowane, więc możliwe że Czechow zmarł w Prypeci lub jakimś cudem ocalał.
  • Czechow posiada zmodyfikowany model twarzy Żwawego z Cienia Czarnobyla.
  • To jedyny członek Wolności, który posiada własny model. Jednak w plikach gry można znaleźć model drugiego członka Wolności o unikalnym wyglądzie, który nie był nigdzie wykorzystany.
  • W angielskiej wersji Czystego Nieba głosu użyczył mu Steven Blum, znany z podkładania głosu Spike'a Spiegela z Cowboy i Grunta z Mass Effect. Co ciekawe, podkłada także głos pod technika Wolności Jara i handlarza Czystego Nieba V. I. Susłowa.
  • Ma taki sam model twarzy co Dzik.
  • To jeden z dwóch przywódców frakcji w Czystym Niebie, który może zostać zabity, drugi to Joga. Jednak można go zabić dopiero po tym, jak da Szramie pendrive jako nagrodę. Wcześniej jest nieśmiertelny.
  • W angielskiej wersji Cienia Czarnobyla bojownicy Wolności podczas bitwy krzyczą "Foward for Che!". Twórcy mieli na myśli wówczas Che Guevara, dla którego anarchiści są ideologicznie oddani, ale po wydaniu Czystego Nieba można to zinterpretować jako hołd pamięci dla Czechowa.

Literatura Literatura Edytuj

  • Pojawia się w książce "Renegat".

Galeria Galeria Edytuj