FANDOM

„Przerażające miejsce. Łatwo tu zniknąć bez śladu - nieistotne, jakie szczęście się miało do tej pory. Ktokolwiek zbliży się do Mózgozwęglacza, natychmiast dostaje pomieszania zmysłów, zmienia się w zombie i zaczyna niespokojnie błądzić po Zonie. Po człowieku pozostaje tylko skorupa. Nikt jeszcze stamtąd nie wrócił zdrowy psychicznie.”
Czerwony Las (znany także jako Radar lub Zwęglacz) to lokacja w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

OpisEdytuj

Radar jest to terytorium na którym znajduje się Martwy Las oraz Laboratorium X-19 wraz z Mózgozwęglaczem. Teren ten otacza potężny Radar wojskowy, złożony z anten, które są jednym z podstawowych komponentów emitera pola PSI. Cały obszar jest pod kontrolą frakcji Monolit, stalkerzy tej frakcji zajmują wszystkie ważne i strategiczne lokacje w tym rejonie, jeśli ktokolwiek chciałby się przedostać dalej, musiał by poradzić sobie z promieniowaniem psionicznym oraz licznymi zastępami dobrze uzbrojonych i wyszkolonych przeciwników. 

„Wszyscy tutaj po prostu oszaleli, kiedy się dowiedzieli! Kto tylko mógł, zaczął się pchać do centrum Zony: "Samotnicy", "Wolność", "Powinność", nawet najemnicy. Kto się tam znajdzie pierwszy, zgarnie wszystko! Spełniacz Życzeń, kopalnię artefaktów i czort wie, co jeszcze.”

W trakcie przedzierania się na teren kompleksu, na wieżach stać będą snajperzy Monolitu, po drodze można napotkać także prowizoryczne blokady, również wspierane przez strzelców wyborowych oraz stalkerów z wyrzutniami rakiet. Większość stalkerów obecnych w Radarze będzie miała rangę mistrz lub ekspert, uzbrojeni będą w egzoszkielety oraz najlepszą broń automatyczną.

Na całym obszarze występują miejsce silnie skażone promieniowaniem radioaktywnym, pojawiają się liczne anomalie oraz mutanty jak Snorki, Zombie, Psioniczne NibypsyNibyolbrzym czy Pijawki. Po wyłączeniu Mózgozwęglacza Radar jest szturmowany przez stalkerów większości frakcji, są to min. Wolność i Powinność, które wzajemnie się zwalczają, Wojskowi, którzy próbują przejąć kontrolę nad X-19, a takze Samotnicy, którzy zmierzają w kierunku centrum, w nadziei na cenne artefakty.  Radar to jeden z najtrudniejszych poziomów w rozgrywce, przed wyruszeniem do tej lokacji warto się zaopatrzyć w środki medyczną i dobry kombinezon, a także skuteczną broń z duża ilością amunicji, najlepiej odwiedzić handlarza tuż przed wyruszeniem do Mózgozwęglacza, a następnie udanie się bezpośrednio na miejsce.

Pomieszczenie z kodem

Pomieszczenie z drzwiami z zamkiem szyfrowym. Kod do drzwi: 1287975

  • Można się dostać do Prypeci nawet bez wyłączania Mózgozwęglacza. Aby to zrobić należy przebiec przez bramę koło Północnej Blokady. Potrzeba jednak dużej liczby apteczek oraz leków przeciwpromiennych.
  • Naprzeciwko do Prypeci jest tunel, w którym można znaleźć drzwi z zamkiem szyfrowym, kod do drzwi to: 1287975.
  • Łącznie w lokacji tej można naliczyć ok 70 stalkerów Monolitu, część z nich będzie się respawnować, dopóki protagonista nie zaliczy poszczególnych punktów kontrolnych.
  • Na terenie radaru można znaleźć mnóstwo zniszczonego sprzętu lotniczego.
  • W lokacji tej znajduje się tylko jeden Psioniczny Nibypies oraz Nibyolbrzym.
  • Podczas przechodzenia główną drogą, żołnierze Monolitu będą zrzucali wybuchowe beczki w kierunku bohatera, to może być nawiązanie do gry Half-Life 2.
  • Według dokumentów projektowych 2003-2004, podczas przechodzenia do anten i laboratoriów pojawić się mieli Najemnicy, którzy polowali na głównego bohatera, później jednak zastąpiono ich żołnierzami Monolitu.
  • Czasami w pobliżu wejścia do laboratorium X-19 , można znaleźć Poltergeista.
  • Duże nagromadzenia źródeł emisji PSI mogą powodować wzmożone pojawianie się mutantów, które posługują się zdolnościami telekinetycznymi, jak psioniczny nibypsy czy poltergeisty.
  • Bojownicy monolitu nie otrzymują żadnych obrażeń nawet z kolosalnego psi-promieniowania. Można to wyjaśnić na kilka sposobów, jest to celowo uwarunkowane w grze przez twórców, co ma utrudnić zadanie graczom, ale ujmuje realizmowi gry. Druga opcja jest taka, że żołnierze Monolitu mają częściowo sparaliżowany układ nerwowy, podobnie jak Zombie, i dlatego promieniowanie PSI nie stanowi dla nich problemu.
  • Na wschód od drogi bezpośredniej znajduje się odgałęzienie z wejściem do góry. Miejsce jest strzeżone przez niewielki oddział monolitu. Wewnątrz kompleksu znajdują się drzwi, ale nie ma możliwości przejścia dalej. Być może we wcześniejszych wersjach planowano wejście do laboratorium X19 właśnie w tym miejscu.
  • Pomimo faktu, że promieniowanie psi na radarze jest dużo większe niż w Jantarze, jest tu znacznie mniej zombie. Przy pierwszej wizycie na Radarze będzie ich tylko czterech. Wędrują po lesie w pobliżu wraku śmigłowca Mi-6. Dopiero po odłączeniu Zwęglacza zacznie się pojawiać ich duża ilość.

Galeria GaleriaEdytuj