FANDOM

Dźwigi Portowe to miejsce w Zatonie, występujące w S.T.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

HistoriaEdytuj

Kiedyś dźwigi służyły do rozładunku lub załadunku wszelkiego rodzaju jednostek wodnych oraz naziemnych, jednak po katastrofie w roku 1986 miejsce pozostaje opuszczone. Tereny wokół dźwigów są niebezpieczne, spotkać tam można liczne mutanty, a także Bandytów oraz Stalkerów, którzy przemierzają Zaton. Oprócz tego można natrafić na anomalie oraz nieliczne artefakty. Miejsce to nie pełni żadnej ważnej strategicznie roli w fabule.

OpisEdytuj

Dźwigi portowe to mało istotna lokacja znajdująca się na starym nabrzeżu, w pobliżu jeziora na ZatonieStalker Wstrząs ma tu swoją kryjówkę, do której sprowadza swoje ofiary, by wyssać lub przechować ich krew. z tym faktem związane jest zadanie poboczne dostępne dla bohatera. Położone są północny-zachód od Skadowska, niekiedy można spotkać w nich mutanty jak Ślepe Psy lub Nibypsy oraz Bandytów. Oprócz tego na terenie dźwigów są trzy schowki, które bohater może odnaleźć.

Schowki Edytuj

  • Łódź - Karabin IL 86, 120 pocisków kalibru 5.56x45mm.
  • Kabina ZIL-a - Pistolet Martha, 150 pocisków kalibru 9x19mm.
  • Dźwig Wieżowy - 180 pocisków kalibru 5.45x39mm.

  • W okolicy dźwigów można natknąć się niekiedy na watahę Nibypsów lub Ślepych Psów.
  • Tuż obok dźwigów portowych, w niewielkiej chatce, znajduje się kryjówka Wstrząsa. 
  • Okazjonalnie w pobliżu dźwigów mogą pojawiać się Bandyci i toczyć walkę z mutantami.