Deathmatch to jeden z trybów gry w grze sieciowej S.T.A.L.K.E.R..

Informacje ogólneEdytuj

W tym trybie wszyscy gracze walczą przeciwko sobie nawzajem. Na początku każdy gracz otrzymuje 300RU by móc kupić sobie broń. Po wyjściu gracza na mapę dodane zostaje dodatkowe 200RU. Gra toczy się nieustannie, gracze odradzają się w losowym miejscu na mapie. Powyżej znajduje się licznik morderstw dokonanych przez gracza. Aby wygrać, należy odnotować największą liczbę zabójstw spośród wszystkich graczy.

W związku z tym nie ma systemu rundowego w grze, gra rozpoczyna się od tego, że gracze pojawiają się w losowych miejscach na mapie. Przed "lądowaniem" na mapie gracze mają prawo do zrobienia zakupów, następnie rozpoczynają walkę. Po śmierci  gracz odradza się w losowo wybranym miejscu. Podobnie jak w innych trybach, w tym wszystkim gracze mogą czynić progres swojej postaci: zdobywać doświadczenie, podnosząc swoją rangę, a przy tym zdobywać lepszą broń. Jeśli gracz umiera, regeneruje się po określonym czasie w ustawieniach serwera w przypadkowym miejscu ze sprzętem startowym (odpowiednio ustawiona broń) i może kontynuować grę.

Zdobywanie pieniędzyEdytuj

Pieniądze można zdobywać na kilka sposobów, niezależnie od metody podstawowym czynnikiem, które decyduje o ilości środków finansowych jest skuteczność, im więcej uda się zabić przeciwników, tym więcej pieniędzy można otrzymać.

  • Zabijanie przeciwników (300RU za każdego)
    • Zabijanie strzałem w głowę (dodatkowe 50RU za każde zabójstwo)
  • Zabieranie przedmiotów z ekwipunków przeciwników (100RU). (Ta nagroda działa, jeśli "Bonus dla urządzeń PDA" jest włączony w ustawieniach serwera.)

Dostępne osiągnięciaEdytuj

Pora żniwEdytuj

Pora żniw
„Co za upokorzenie dla wroga! Udało ci się zabić dziesięciu przeciwników pod rząd, nie ginąc przy tym! Nie można jednak nazwać tego okrucieństwem. Po prostu dajesz im powody do dalszego doskonalenia umiejętności”
— Pora żniw

SzaszłykEdytuj

Szaszłyk
„Jesteś wcieloną śmiercią! Udało ci się upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu, zabijając dwóch wrogów jednym strzałem z karabinu Gaussa.”
— Szaszłyk

Dwa strzały, dwa trupyEdytuj

Dwa strzały, dwa trupy
„Eliminujesz swoich wrogów ze spokojem i wyrachowaniem, dzięki czemu udało ci się trafić dwóch wrogów z dwururki w odstępie ledwie kilku sekund.”
— Dwa strzały, dwa trupy

Awans społecznyEdytuj

Awans społeczny
„Doskonale wiesz, na czym polega bycie stalkerem, dlatego też jesteś pierwszym z okolicznych stalkerów, który zyskał miano legendy.”
— Awans społeczny

Otwieracz do puszekEdytuj

Otwieracz do puszek
„Przeciąć egzoszkielet nożem? Uwielbiasz stawiać sobie trudne cele i je realizować”
— Otwieracz do puszek

Drogo sprzedać swoją skóręEdytuj

Drogo sprzedać swoją skórę
„Wydawało im się, że już po tobie, ale nie zdawali sobie sprawy, z kim mają do czynienia. Nawet na skraju śmierci udało ci się zabić pięciu z nich.”
— Drogo sprzedać swoją skórę

Nieokiełznana furiaEdytuj

Nieokiełznana furia
„Co za przypływ adrenaliny! Udało ci się zebrać krwawe żniwo wśród wrogów, eliminując pięć osób w pięć sekund! Niewiarygodne!”
— Nieokiełznana furia

OkulistaEdytuj

Okulista
„Niesamowita celność! Udało ci się zabić dwóch wrogów strzałami w oko, nie ginąc przy tym.”
— Okulista

Błyskawiczny refleksEdytuj

Błyskawiczny refleks
„Niech się kryją za węgłami i szykują zasadzki, dla ciebie to żaden problem. Potrafisz trafić nawet ruchomy cel bez przymierzenia!”
— Błyskawiczny refleks

Zatrzymać uciekinieraEdytuj

Zatrzymać uciekiniera
„Niech biegnie tak szybko, jak tylko potrafi... I tak dogonią go twoje pociski.”
— Zatrzymać uciekiniera

MasakraEdytuj

Masakra
„Udało ci się zabić dwudziestu wrogów pod rząd, nie ginąc przy tym! Co za masakra!”
— Masakra

Najcelniejszy strzelecEdytuj

Najcelniejszy strzelec
„Może i było ich trzech, może i mieli karabiny snajperskie, ale przy twoich umiejętnościach i tak byli bez szans.”
— Najcelnieszy strzelec

Zwiastun pokojuEdytuj

Zwiastun pokoju
„Pozostawiając barbarzyńskie zachowania wrogom, udało ci się pokazać, że nie trzeba oddać ani jednego strzału, aby wygrać.”
— Zwiastun pokoju

Śmiercionośna celnośćEdytuj

Śmiercionośna celność
„Dystans to nie problem dla prawdziwego snajpera! Potrafisz trafić w cel z ponad 120 metrów.”
— Śmiercionośna celność

Coś na pamiątkęEdytuj

Coś na pamiątkę
„Wrogowie zdołali cię pokonać, ale została po tobie pamiątka w postaci odbezpieczonego granatu.”
— Coś na pamiątkę

Pięta achillesowaEdytuj

Pięta achillesowa
„Każdy wróg ma czuły punkt w swoim opancerzeniu. Tobie udało się go znaleźć, trafiając z pistoletu w oko w pełni opancerzonego przeciwnika.”
— Pięta achillesowa

MścicielEdytuj

Mściciel
„Zabili twoich przyjaciół i zasługiwali na krwawą zemstę. Trzech wrogów za trzech przyjaciół to sprawiedliwy przelicznik.”
— Mściciel

Cholerny szczęściarzEdytuj

Cholerny szczęściarz
„Ale fart! Udało ci się zabić wroga ostatnim nabojem w magazynku! Za to w jego przypadku trudno mówić o farcie...”
— Cholerny szczęściarz

Czarna listaEdytuj

Czarna lista
„Udało ci się zabić ośmiu wrogów pod rząd. Zobaczymy teraz, czy odważą się podjąć rękawicę.”
— Czarna lista

Szybciej niż pociskEdytuj

Szybciej niż pocisk
„Wrogim kulom się nie kłaniasz! Przechodzisz przez ich grad bez zadraśnięcia i rozbijasz przeciwników w pył!”
— Szybciej niż pocisk

Porady PoradyEdytuj

  • Na początku najlepiej jest wybrać broń szybkostrzelną jak Viper 5.
  • Używanie granatów dymnych jest bardzo pomocne podczas walki, można w ten sposób zmylić przeciwnika rzucając granat w przeciwległą stronę do kierunku ruchu lub żeby wprowadzić zamieszanie.
  • Warto zapamiętać miejsca, w których gracze się odradzają, wtedy natychmiast po spawnie mogą zostać zabici.

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Jest to najpopularniejszy tryb gry wybierany przez graczy.
  • Deathmatch bywa opisywany jako "każdy na każdego" albo "wszyscy na wszystkich", obie nazwy są poprawne.