FANDOM

Niedźwiedź  to jeden z detektorów używanych w Zonie, pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Detektor ten jest bardziej zaawansowany i precyzyjny niż przestarzały Detektor Echo, ale wciąż daleko mu do innych, nowocześniejszych detektorów w Zonie. W porównaniu do swojego poprzednika, oferuje także niewielki wyświetlacz, który wskazuje kierunek oraz lokalizację anomalii oraz artefaktów. Naturalnie, oprócz samego wyświetlacza, Niedźwiedź wydaje z siebie także sygnały dźwiękowe, które zwiększają swoją częstotliwość, w miarę zbliżania się do źródła aktywności anomalnej. Potrafi wykrywać także poziom promieniowania radioaktywnego, dzięki wbudowanemu licznikowi Geigera. Ten wykrywacz jest w stanie wykrywać zdecydowaną większość artefaktów oraz anomalii, ma on jednak swoje manamenty, bowiem detektor ten jest w stanie pokazywać położenie wyłącznie jednego artefaktu bądź jednej anomalii w tym samym czasie. Wynika to z budowy i działania wyświetlacza, który ma zaledwie jeden wskaźnik. Niedźwiedź ma dalszy zasięg niż Echo, wciąż jednak jest on stosunkowo krótki, a sygnały dźwiękowe należy odpowiednio interpretować. O ile ten detektor jest skuteczniejszy niż Echo, o tyle najlepiej jest go wymienić na inny, bardziej zaawansowany model, wraz z postępami podczas rozgrywki.

Zalety Zalety Edytuj

  • Posiada wyświetlacz.
  • Wskazuje kierunek aktywności anomalych.
  • Wykrywa promieniowanie.
  • Precyzyjne określanie odległościc od celu.
  • Niska cena.

Wady Wady Edytuj

  • Może wskazywać jedynie pojedyncze źródła anomalne.
  • Ograniczone możliwości wyświetlania pozycji anomalii i artefaktów.
  • Zbyt krótki zasięg.
  • Sygnały dźwiękowe trzeba interpretować w opdowiedni sposób.
  • W przypadku dużego nagromadzenia anomalii może wprowadzać w błąd.

Opisy w grzeEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

„Detektor anomalii z wbudowanym licznikiem Geigera. Może być również wykorzystywany do wykrywania artefaktów. Oprócz odległości do artefaktu wskazuje również kierunek. Po zamknięciu urządzenie wykrywa jedynie promieniowanie i anomalie. By aktywować tryb poszukiwania artefaktów, należy podnieść przednią osłonę urządzenia (anteny).

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Ostatnia generacja anomalnego detektora aktywności może być wykorzystana do zlokalizowania anomalnych formacji i ma panel, który nie tylko wskazuje kierunek artefaktów, ale także mierzy odległość do nich. Aby przejść do trybu wyszukiwania artefaktów, otwórz przednią pokrywę urządzenia. Niestety urządzenie jest zaprogramowane z nieco przestarzałą listą wykrywalnych artefaktów.

WystępowanieEdytuj

CNM Czyste Niebo

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Niektórzy Samotnicy posiadają te detektory przy sobie, jeśli zginą w anomalii lub w jakikolwiek inny sposób, można go zabrać z ich ekwipunku.
  • Oferują go na sprzedaż niektórzy handlarze, np. Hawajczyk lub Sowa.

  • Na detektorze widać napis "Vedmid", co oznacza "Niedźwiedź" po ukraińsku.
  • W przeciwieństwie do detektorów Weles oraz Swaróg, sygnał ekranu jest widoczny nawet po włączeniu PDA.
  • Jest to drugi najbardziej przestarzały detektor w serii, zaraz po detektorze Echo.