S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement

Weles to jeden z detektorów używanych w Zonie, pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Opis[]

Weles to jeden z najlepszych detektorów dostępnych w Zonie, w porównaniu do innych detektorów, jest w stanie bardzo precyzyjnie określać kierunek i odległość anomalii oraz artefaktów, dodatkowo jest w stanie wykrywać wiele źródeł anomalnych w jednym czasie, pokazując na wyświetlaczu LED położenie wszystkich artefaktów, jakie znajdą się w zasięgu czujników. Skaner detektora jest bardzo czuły, a czujniki mają daleki zasięg, można więc wykrywać groźne anomalie bardzo wcześnie. Jest on w stanie wykryć wszystkie rodzaje artefaktów, a także większość istniejących w strefie anomalii. Nie jest to jednak najpopularniejszy z detektorów, z uwagi na swoją cenę oraz fakt, że nie każdy handlarz oferuje tego typu detektory na sprzedaż. 

Zalety Zalety.png []

  • Precyzyjnie określa położenie anomalii i artefaktów.
  • Precyzyjnie odmierza odległość od źródeł aktywności anomalnej.
  • Posiada zaawansowany wyświetlacz LED.
  • Wykrywa promieniowanie radioaktywne.
  • Znakomicie wykrywa artefakty.
  • Daleki zasięg wykrywania.

Wady Wady.png []

  • Wysoka cena.
  • Niska dostępność.
  • Nie może aktywować anomalii przestrzennych.

Opisy w grze[]

CNM.png Czyste Niebo

„Detektor nowej generacji, stworzony do wykrywania artefaktów. Wskazywane są one na specjalnym wyświetlaczu, dzięki czemu łatwiej je znaleźć. Urządzenie zawiera licznik Geigera i może być również używane do wykrywania anomalii. Po zamknięciu urządzenie wykrywa jedynie promieniowanie i anomalie. By aktywować tryb poszukiwania artefaktów, należy unieść przedni wyświetlacz LED.”

ZP.png Zew Prypeci[]

„Detektor ze skanerem nowej generacji, wykorzystywany przez naukowców. Dzięki trzem zaawansowanym kamerom rejestracyjnym lokalizacja artefaktu względem detektora jest wyświetlana na specjalnym ekranie. Zdolne do wychwytywania promieniowania i obecności anomalii. Tryb wyszukiwania artefaktów aktywowany jest przez podniesienie wskaźnika z przodu urządzenia; w tym trybie jest w stanie wykryć wszystkie artefakty znane nauce . ”

Występowanie[]

CNM.png Czyste Niebo[]

ZP.png Zew Prypeci[]

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Veles w starosłowiańskiej mitologii jest bożkiem-patronem zwierząt.
  • Wano używa tego detektora do przeszukiwania anomalii.
  • Czasami ma go przy sobie Wujek Jar.
Advertisement