FANDOM

Weles to jeden z detektorów używanych w Zonie, pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Weles to jeden z najlepszych detektorów dostępnych w Zonie, w porównaniu do innych detektorów, jest w stanie bardzo precyzyjnie określać kierunek i odległość anomalii oraz artefaktów, dodatkowo jest w stanie wykrywać wiele źródeł anomalnych w jednym czasie, pokazując na wyświetlaczu LED położenie wszystkich artefaktów, jakie znajdą się w zasięgu czujników. Skaner detektora jest bardzo czuły, a czujniki mają daleki zasięg, można więc wykrywać groźne anomalie bardzo wcześnie. Jest on w stanie wykryć wszystkie rodzaje artefaktów, a także większość istniejących w strefie anomalii. Nie jest to jednak najpopularniejszy z detektorów, z uwagi na swoją cenę oraz fakt, że nie każdy handlarz oferuje tego typu detektory na sprzedaż. 

Zalety Zalety Edytuj

  • Precyzyjnie określa położenie anomalii i artefaktów.
  • Precyzyjnie odmierza odległość od źródeł aktywności anomalnej.
  • Posiada zaawansowany wyświetlacz LED.
  • Wykrywa promieniowanie radioaktywne.
  • Znakomicie wykrywa artefakty.
  • Daleki zasięg wykrywania.

Wady Wady Edytuj

  • Wysoka cena.
  • Niska dostępność.
  • Nie może aktywować anomalii przestrzennych.

Opisy w grzeEdytuj

CNM Czyste Niebo

„Detektor nowej generacji, stworzony do wykrywania artefaktów. Wskazywane są one na specjalnym wyświetlaczu, dzięki czemu łatwiej je znaleźć. Urządzenie zawiera licznik Geigera i może być również używane do wykrywania anomalii. Po zamknięciu urządzenie wykrywa jedynie promieniowanie i anomalie. By aktywować tryb poszukiwania artefaktów, należy unieść przedni wyświetlacz LED.”

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Detektor ze skanerem nowej generacji, wykorzystywany przez naukowców. Dzięki trzem zaawansowanym kamerom rejestracyjnym lokalizacja artefaktu względem detektora jest wyświetlana na specjalnym ekranie. Zdolne do wychwytywania promieniowania i obecności anomalii. Tryb wyszukiwania artefaktów aktywowany jest przez podniesienie wskaźnika z przodu urządzenia; w tym trybie jest w stanie wykryć wszystkie artefakty znane nauce . ”

WystępowanieEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Veles w starosłowiańskiej mitologii jest bożkiem-patronem zwierząt.
  • Wano używa tego detektora do przeszukiwania anomalii.
  • Czasami ma go przy sobie Wujek Jar.