FANDOM

Dom towarowy to obiekt w Prypeci, występujący S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

HistoriaEdytuj

W przeszłości jedno z ważniejszych miejsc w mieście, mieszkańcy wykorzystując czas wolny często spędzali go na zakupach, dom towarowy był zatem w centrum zainteresowania. Po ewakuacji budynek pozostawiono wraz z większością asortymentu, później po powstaniu Zony, budynek był kilkukrotnie zajmowany i opuszczany, głównie przez mutanty oraz stalkerów z Monolitu, Samotników lub Najemników.

OpisEdytuj

Stary dom towarowy to budynek znajdujący się w centrum Prypeci. Od frontu broniony jest przez watahę Ślepych Psów, które stworzyły sobie legowisko nieopodal budynku, w środku natomiast grasują Gryzonie.

Lokację tę można podzielić na dwie części, budynek główny oraz piwnicę, ponadto wewnątrz można znaleźć narzędzia kalibracyjne, które są chodliwym towarem w Zonie. Do budynku można dostać się na dwa sposoby, wejściem głównym lub przez pomieszczenia podziemne, czyli piwnicę.

Budynek główny jest podzielony na kilka opuszczonych pomieszczeń oraz wejście główne, umożliwia prowadzenie ognia zza osłon wewnątrz, zapewnia także ochronę przed emisjami. Piwnica to w gruncie rzeczy pole anomalii, ich zagęszczenie na dole powoduje, że zejście tam wiąże się z dużym ryzykiem utraty zdrowia lub nawet życia.

  • W przypadku pójścia do piwnicy Domu towarowego, zalecane jest nie zabijanie Gryzoni, gdyż pokażą drogę przez labirynt i nie zaatakują Majora Diegtiariowa.
  • Drugie wejście do piwnicy można łatwo znaleźć za pomocą Detektora Swaróg. W tym celu należy określić, gdzie kończy się strefa anomalii.
  • Początkowo w lokacji zawsze znajduje się artefakt "Bąbel". Z biegiem czasu mogą pojawić się nowe artefakty.

Galeria Edytuj

W grze Edytuj

W rzeczywistości Edytuj