FANDOM

„Cholera, następny nie wytrzymał... Najemniku, pomóż nam załatwić tego snajpera, zanim wszyscy tu zginiemy! Odwrócimy uwagę kaemisty, a ty ruszaj!”
— Dowódca ze Szpitala
Dowódca ze Szpitala jest postacią występującą w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Jest dowódcą sił Czystego Nieba w Szpitalu, znajduje się prawie na samym początku lokacji. Ma do dyspozycji 5 żołnierzy, reszta walczy przed budynkiem. W chwili przybycia Szramy on i jego ludzie byli stale ostrzeliwani przez Operatora Kaemu i Snajpera Monolitu. Dowódca wysyła jednego ze swoich ludzi, aby zabił wrogów, jednak zostaje zauważony i zabity, więc ostatecznie dowódca rozkazuje Szramie się nimi zająć. W następnej sali bojownicy Czystego Nieba w ogóle nie pomagają Szramie, który musi zgładzić około 10-15 Monolitian, a także zniszczyć helikopter wojskowy. W następnym pomieszczeniu Dowódca i Szrama ukrywają się za ścianą i czekają aż Petro zniszczy nadbiegający oddział Monolitu. Potem Dowódca rozkazuje Szramie udać się do Elektrowni Atomowej w Czarnobylu i niczym się już nie martwić. Zważywszy na to, że dowódca nie pojawia się już pod Elektrownią, najprawdopodobniej zginął po odejściu Najemnika.

Powiązane zadania Edytuj

  • Jest nieśmiertelny i nie będzie reagował na obrażenia zadawane przez bohatera, ponieważ jest do niego przyjaźnie nastawiony.
  • Podobnie jak wszyscy dowódcy oddziałów Czystego Nieba, może naprawić broń bohatera, ale dopiero wtedy, gdy stanowisko Operatora Kaemu zostaje zniszczone.
  • Początkowo w jego oddziale nie było grenadiera imieniem Pietro. Pojawi się dopiero wtedy, gdy Szrama wpadnie na oddział fanatyków w trzeciej sali.