FANDOM

Drużyna Wolności w Prypeci pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Ten niewielki oddział Wolności został wysłany do Prypeci po wyłączeniu Mózgozwęglacza, by następnie próbować przedrzeć się do centrum Zony. Wolność była jedną z największych frakcji, jasne było, że spróbują oni wyruszyć przed Powinnością, aby zająć jak najlepsze pozycje. Sytuacja w mieście okazała się jednak bardziej skomplikowana niż komukolwiek mogło się wydawać, w Prypeci trwały walki pomiędzy niemal wszystkimi frakcjami, na dodatek wojskowi rozpoczęli operację o kryptonimie "Monolit". Drużyna przebywała w Prypeci ok. czterech tygodni, nie ponosząc żadnych strat, nie mogła się jednak wydostać z miasta z uwagi na ciągłe walki wszystkich grup.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Jest to czteroosobowy oddziął mistrzów Wolności, przebywający w okolicach garaży w Prypeci. Bohater może wejśc z nimi w interakcję, ale nie wiążą się z tą grupą żadne zadania. W zależności od rozwoju sytuacji, stalkerzy wolności mogą dotrzeć do pałacu kultury i zacząć go oczyszczać z fanatyków. Mogą też mieć potyczkę z grupą wojskowych, którzy przeżyli katastrofę helikoptera na dworcu autobusowym. Rzadziej docierają na stadion i giną od granatników lub anomalii. Drużyna ta nie pełni żadnej istotnej roli w fabule, ale bohater może ich wykorzystać jako pomoc w walce, jeśli przeciwnicy będą go ścigać.

  • We wczesnych bulidach gry oddział ten odgrywał ważniejszą rolę w historii. Kiedy bohater przedostał się do miasta z grupą Czachy, ta grupa Wolności zablokowała im drogę, a lider wówczas wypowiadał dialog: "Nie możesz się ukryć, Czacha . Zostaniesz wyeliminowany. " Wówczas, po rozmowie, wszyscy stalkerzy, wspólnie musieli odeprzeć atak Monolitu.