FANDOM

Druga Placówka to miejsce na Wielkich Bagnach, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

OpisEdytuj

Druga placówka to wieża obserwacyjna, należąca do frakcji Czyste Niebo, znajduje się w zachodniej części tego obszaru, na niewielkiej, odosobnionej wysepce. W momencie rozpoczęcia akcji drugiej części serii, jest to jedna z dwóch lokacji, które oficjalnie należą do frakcji Lebiediewa. Składa się ze strażnicy i baraku znajdującego się na wyspie w północnej części wyspy, można z niej zobaczyć znaczną część całych bagien. Przypuszczalnie, obiekt ten kontrolowany jest stale przez oddział 1-4 osób.

CNM Czyste NieboEdytuj

Przy pierwszej wizycie protagonisty w bazie Czystego Niebo, druga placówka została zaatakowana przez liczne mutanty (głównie Dziki). Atak przeżył tylko jeden zwiadowca, który zdołał wspiąć się na wieżę i wezwać pomoc z bazy głównej. Przywódca frakcji, Lebiediew, wysłał na pomoc Najemnika Szramę, którego uratował ten sam oddział zwiadowców, który teraz wzywał pomocy. Bohater po przybyciu likwiduje mutanty, po czym jego zadanie zostaje wykonane, chwilę później jednak nadchodzi wielka emisja, która zabija ostatniego zwiadowcę, a samego bohater pozbawia przytomności.

Powiązane zadaniaEdytuj

  • Po wielkiej emisji Czyste Niebo nie wróciło już do tej lokacji.
  • Tylko przy pierwszej wizycie teren dookoła wieży jest stosunkowo bezpieczny, później po wielkiej emisji zwiększa się ilość anomalii oraz wzrasta poziom radiacji w wielu miejscach.
  • Ocalały zwiadowca CN jest nieśmiertelny, dopiero emisja pozbawia go życia.
  • Na początku gry Czyste Niebo posiada poza swoją bazą tylko dwie lokację, drugą placówkę oraz Osadę Rybacką.
  • Jest to jedna z dwóch wież obserwacyjnych na Wielkich Bagnach, kolejną jest druga Wieża Obserwacyjna.
  • Po drodze do wieży można natrafić na wiele anomalii grawitacyjnych, głównie Trampolin.
  • W jednej z anomalii po drodze można znaleźć artefakt Meduza.

GaleriaEdytuj