FANDOM

Druga katastrofa w Czarnobylu to wypadek w wyniku którego powstała Zona.

HistoriaEdytuj

Po pierwszym wypadku w Czarnobylu, który miał miejsce w kwietniu 1986 r., Powstała strefa wykluczenia w Czarnobylu. Ten zamknięty obszar stał się poligonem doświadczalnym dla grupy Świadomość-Z. Początkowo po prostu eksperymentowali na zwierzętach i ludziach (takpojawiła się większość mutantów), a także opracowali nowe technologie. W późniejszym okresie rozpoczęto budowę Mózgozwęglacza i eksperymenty z Noosferą, które zakończyły się powstaniem Zony. 

Informacje ogólneEdytuj

Druga katastrofa była największą od czasu eksplozji w 1986 roku, to w jej wyniku pojawiła się Zona. 

12 kwietnia 2006, 14:33 GMT +2[1]Edytuj

  • Pierwsza emisja ma miejsce, niebiosa są ponownie rozświetlone przez nieznośnie jasne światło. Chmury odparowują z nieba, potem miejsce mają ogromne burze i potężne wyładowania energetyczne, trwające znacznie dłużej niż normalnie. Po grzmotach, była złowieszcza cisza, a następnie trzęsienia ziemi. Siła: 6,9 w skali Richtera. Ogień na niebie dalej rozprzestrzenia się w całym regionie, a śmiertelne zaburzenia energetyczne szaleją w strefie , co uniemożliwia przeprowadzenie akcji ratunkowych. Późniejsze dochodzenie wykazało, że centrum eksplozji było kilka km od samej elektrowni jądrowej.

  • Przyjmuje się, że emisja, która została wygenerowana podczas powstania Zony była największą w historii.