FANDOM

Dworzec Kolejowy to miejsce w Dziczy, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

Kiedyś miejsce to było jednym z ważniejszych ośrodków przemysłowych w Dziczy, widoczne rampy przeładunkowe, budynki, przeplatające się linie torów kolejowych oraz wiaty z zadaszeniem, stanowią odzwierciedlenie tego czym było to miejsce przez jego pośpieszną ewakuacją, w roku 1986. Po powstaniu Zony w roku 2006 dworzec, podobnie jak cała Dzicz, była odwiedzana przez stalkerów oraz mutanty, które w zadomowiły się na tym terytorium. Okolice stacji kolejowej są niebezpieczne, po pojawieniu się Zony, spotkać tu można wiele groźnych mutantów jak Pijawki czy Nibypsy, dodatkowo całość dopełnia spora liczba anomalii grawitacyjnych.

OpisEdytuj

To dosyć duży obszar, na który składają się opuszczone budynki, linie torów kolejowych oraz rampy przeładunkowe. W miejscu tym prowadzenie działań bojowych jest trudne z uwagi na duża liczbę przeszkód oraz osłon, w razie walki stalkerzy zmuszeni się do przemieszczania się pomiędzy wieloma budynkami, w związku z czym każdy narażony jest na ostrzał ze wszystkich stron lub wpadnięcie w pułapkę. Dodatkowo anomalie oraz mutanty skutecznie utrudniają eksplorację tego miejsca. 

W pobliżu dworca można spotkać kilka schowków, jednak najpierw należy znaleźć namiary na nie. Można je uzyskać z PDA Bandytów, Samotników oraz Najemników, przebywających w Dziczy. Przy dworcu może się niekiedy pojawić wataha losowych, często spotykanych mutantów, np. Snorków.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W roku 2012 miejsce to było wykorzystywane przez Najemników, którzy realizowali w Dziczy zadanie zdobycia danych badawczych od Ekologów. Po zakończeniu misji niepowodzeniem, rejon ten był odwiedzany przez Samotników, nie pełnił już jednak żadnej strategicznej roli.

PrzedmiotyEdytuj

Tuż za dworcem, nieopodal punktu pojawiania się Bandytów, można znaleźć wiele cennych artefaktów, np. Dusza.

  • Na dworcu sporadycznie może pojawić się grupa Snorków lub Chomików.
  • Bardzo rzadko w tym miejscu można spotkać Pijawkę.
  • W pobliżu dworca można czasem zauważyć Bandytów. Odradzają się oni za dworcem, na torach w pobliżu anomalii Elektro.
    • Czasami Bandyci wpadają w anomalie elektryczne w tym miejscu i tracą życie.
  • Bandyci odradzający się przy dworcu niekiedy padają ofiarami mutantów, które mogą się nagle pojawić w tym miejscu.

Galeria GaleriaEdytuj