FANDOM

Dworzec autobusowy w Prypeci to miejsce występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

Po odkryciu przejścia do elektrowni atomowej w Czarnobylu, wojsko wysyła żołnierzy do Prypeci, ale po drodze stracił dwa śmigłowce, jeden z nich rozbił w pobliżu dworca autobusowego. Ci żołnierze, którzy przeżyli, próbowali się przegrupować, musili jednak toczyć walki z siłami frakcji Monolit.

OpisEdytuj

Dworzec autobusowy to budynek położony w zachodniej części Prypeci. To sporych rozmiarów budynek, umożlwiający skuteczną obronę, dobre miejsce na tymczasową siedzibę lub obóz. Tuż przed wejściem do budynku znadjuje się anomalia grawitacyjna, można ją jednak ominąć. Idąc przez dworzec, można przedostać się na Stadion omijając wszystkie posterunki Monolitu

  • Wejście do stacji jest blokowane przez anomalie (jednak istnieje możliwość ominięcia tego anomalnego pola z pomocą metalowych śrub).
  • Idąc przez dworzec, można przedostać się na Stadion omijając wszystkie posterunki Monolitu
  • O tym miejscu wspomniał dowódca grupy stalkerów-mistrzów.
  • We wcześniejszych wersjach może pojawić się jeden lub więcej Kontrolerów.
  • Po przejściu na lewą stronę tego obszaru, można dostrzec oddział Wolności (wszyscy w randze Mistrz) przenoszących się na dworzec autobusowy.
  • W dole, w którym płonie ogień, można znaleźć kombinezon Strażnik Wolności, we wczesśniejszych wersjach był to Powiew Wolności. Również w pierwszych buildach był Egzoszkielet, choć miał model Skórzanej kurtki.
  • We wcześniejszych bulidach lokacja ta była częścią wątku fabularnego, w którym Barman poprosił o pomoc wojsko, (nie chodzi o śmigłowce widziane w grze, tylko zupełnie inny oddział).
  • We wcześniejszych bulidach wokół helikoptera można było znaleźć kombinezon Beryl-5M, a także 330sztuk  amunicji 9x39mm SP-6.

GaleriaEdytuj