FANDOM

„Dobrze cię widzieć, młodzieńcze. Wyglądasz zdecydowanie lepiej.”
— Profesor Tyczkow
Profesor E. F. Kałancza (znany również jako Tyczkow) jest naukowcem Czystego Nieba w S.T.A.L.K.E.R Czyste Niebo.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Zimny opisuje go jako "chodzący kalkulator i encyklopedię Zony", ponieważ wie więcej o Strefie niż ktokolwiek inny. Wraz z Lebiediewem i Docentem Susłowem był związany z działalnością laboratoriów klasy "X" oraz jednym z czołowych naukowców znanych jako "Grupa". Po drugiej katastrofie w 2006 roku, Kałancza wraz ze swoimi kolegami odegrał dużą rolę w powstaniu grupy Czyste Niebo, w której nadal angażował się w badania naukowe w Strefie. Uważa on, że jedyną właściwą pozycją osoby w stosunku do Strefy jest pokojowe współistnienie z nią, zrozumienie przyczyn jej pojawienia się i praw, dzięki którym istnieje.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

„Jest też Tyczkow, profesor Tyczkow. To chodzące połączenie encyklopedii i kalkulatora. Wie o Zonie więcej niż... W każdym razie... ”
— Zimny o Tyczkowie
Profesor Kałancza po raz pierwszy pojawia się w cutscence, gdy razem z Lebiediewem obserwuje Szramę i zastanawia się, jakim cudem przeżył on Wielką Emisje i szuka przyczyny tego niezwykłego zjawiska. Następnie wychodzi on z pokoju i wznawia pracę w swoim laboratorium. Profesor Kałancza później nie odgrywa żadnej roli w grze, ale może się podzielić ze Szramą swoją wiedzą o Zonie i celach Czystego Nieba. Po ustaleniu przyczyn powstawania emisji (z winy Grupy Striełoka) oddział Czystego Nieba wyrusza w pogoń za Striełokiem do centrum Zony. Los Profesora Tyczkowa jest nieznany, jednak jest duże prawdopodobieństwo, że zginął razem z innymi ludźmi Czystego Nieba.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Tyczkow nazywa Szramę "młodzieńcem" co jest dziwne, gdyż Szrama wydaje się być starszy.
  • Czasami w wolnym czasie wykonuje ćwiczenie, obracając głową. Można także usłyszeć, jak śpiewa Hymn Ukrainy.

Galeria Galeria Edytuj