FANDOM

Ekspert to ranga pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Eksperci są najlepszymi stalkerami w strefie z wieloletnim doświadczeniem i sprzętem lepszym niż większość innych stalkerów. Stalkerzy z tą rangą mogą należeć do dowolnej frakcji, chociaż najczęściej pojawiają się w frakcjach Wolności, Powinności oraz Monolitu. Eksperci używają ciężkich kombinezonów, takich jak egzoszkielety i używają raczej wyrafinowanego uzbrojenia, na które nie stać większości stalkerów. Dzięki swojemu doświadczeniu i wiedzy są oni bardzo ciężkimi przeciwnikami, doskonale wiedzą jak unikać anomalii i bez większych trudności radzą sobie z większością mutantów. Eksperci stanowią nie najliczniejszą, ale na pewno najskuteczniejszą część w każdej frakcji.

Cień CzarnobylaEdytuj

Eksperci w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla znajdują się głównie w najbardziej wysuniętych na północ częściach Zony, takich jak Czerwony Las, Prypeć czy elektrownia jądrowa w Czarnobylu. Eksperci Powinności najczęściej znajdują się w siedzibie głównej, często jako ochroniarze przywódcy frakcji, ekspertów Wolności można zobaczyć w siedzibie frakcji w Magazynach Wojskowych, czasami także przy Barierze. Eksperci Monolitu pojawiają się w całej Strefie, głównie w Sarkofagu. Większość stalkerów spotykanych w Prypeci to eksperci.

Czyste NieboEdytuj

Stalkerzy ci pojawiają się w Limańsku (na terenie miasta oraz w Szpitalu), a także na terenach w północnej części Zony jak Czerwony Las. Z uwagi na Wojnę Frakcji, ekspertów będzie można spotykać częściej, jeśli dane ugrupowanie będzie zwiększać swoją liczebność oraz zasoby. Stalkerzy o tej randze najczęściej spotykani są w siedzibach swoich frakcji, bardzo dobrze wyekwipowani, stanowią duże wyzwanie dla swoich przeciwników. 

Zew PrypeciEdytuj

W trzeciej części serii eksperci nie odradzają się domyślnie, a dopiero po zakończeniu misji głównej, a więc po przejściu przez Prypeć-1. Eksperci Monolitu i Zombie domyślnie odradzają się w całej grze, a eksperci z innych frakcji nie pojawią się, dopóki gracz nie znajdzie drogi do Prypeci. W samej Prypeci dużą część stalkerów będą stanowić właśnie eksperci. 

WyposażenieEdytuj

KombinezonyEdytuj

BronieEdytuj