FANDOM

„Urządzenie z wieloma przełącznikami i wskaźnikami. Na nim nie ma napisów, z których można zrozumieć przeznaczenie tego przedmiotu.”
Eksperymentalne Urządzenie to przedmiot o nieznanym przeznaczeniu, pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

OpisEdytuj

To eksperymentalne urządzenie zostało zrobione przez ekologów i było testowane w kopalni Czerwonego Lasu, kiedy zespół Samotników, którzy testowali, został zaatakowany przez Poltergeisty Tylko jeden zdołał uciec, a dwaj inni zostali zabici przez mutanty. 

Przedmiot musi zostać odzyskany jako część misji pobocznej, za nagrodę 3500 RU. Przedmiot znajduje się w ciele Stalkera w podziemiach, w jednym z szybów. Urządzenie jest chronione przez poltergeisty, więc należy zachować ostrożność, odzyskanie tego przedmiotu może nie być łatwe.

Przeznaczenie tego urządzenia nie jest jasne, wygląda to jednak na jakiegoś rodzaju detektor, być może jest ono w stanie wykrywać poziom promieniowania, anomalie lub artefakty. Nie zostało to wyjaśnione w rozgrywce.

WystępowanieEdytuj

CNM Czyste Niebo

  • Szrama może przyjąć zlecenie poboczne, polegające na odnalezieniu tego przedmiotu. Po dotarciu do Czerwonego Lasu i zejściu do Kopalni, można zabrać urządzenie z ciał martwych Stalkerów, wcześniej jednak trzeba zabić kilka Potltergeistów, które znajdują się w pobliżu.